شناسهٔ خبر: 68317358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: بازگشت زائران اربعین با جدیت کنترل شود

اهواز - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه موج بازگشت آغاز شده دستگاه‌های متولی و ستاد اربعین برای مدیریت و کنترل بازگشت زائران و رفع مشکلات احتمالی با جدیت پای کار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزانه صادق مالواجرد عصر پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در نشست با اعضای ستاد اربعین استان خوزستان، اظهار کرد: امروز و در نخستین روز کاری در خاکی از سرزمین این میهن اسلامی پا نهادیم که نشانه هایی زیادی از ایثار، مقاومت و پایمردی مردان و زنان غیور به وضوح احساس می‌شود.

وی افزود: در بازدید از مرز مهران و چذابه نه تنها امنیت و آرامش کامل در تردد زائران را مشاهده کردیم بلکه از سایر کشورها و استان‌ها نیز برای تردد به این مرزها مراجعه شده و این نشان دهنده مدیریت خوبی در برقراری نظم و امنیت زائران است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه‌های خدمت رسان و سایر مجموعه‌ها نیز بخصوص دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: حضور ما در مرز چذابه صرفا برای قدردانی از تلاش‌های بی وقفه متولیان امیر در اربعین و بررسی مسائل و مشکلات تردد زائران است.

صادق مالواجرد یادآور شد : تک تک افراد خدمت رسان در اربعین بی شک با توسل به امام حسین(ع) در این دو سه هفته با تمام قوا پای کار هستند چرا که به روال طبیعی نمی توان همه کارها را به این آسانی و دقت پیش برد.

وی تصریح کرد: تلاش های بی دریغ ادارات کل راهداری و حمل و نقل و راه و شهرسازی، استانداری و قرارگاه اربعین، فراجا، اطلاعات، پلیس، سپاه و سایر دستگاه‌ها خدماتی شایسته قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ایام اربعین آسیب شناسی های لازم برای رفع مشکلات و نواقص انجام می شود تا بتوانیم برای سال آینده مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: تردد سه میلیون نفر از مرزهای کشور اتفاق بزرگی است بخصوص اینکه این تردد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه صورت گرفته است، حماسه عاشورا و اربعین تمام شدنی نیست و هر سال باید بهتر از سال قبل برگزار شود.

صادق مالواجرد گفت: بازگشت زائران در سه روز آینده با تعداد بالایی خواهد بود و همه دستگاه‌های متولی باید بیش از روزهای گذشته مراقب تردد زائران باشند.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز نیز در سفر به ایلام از آخرین وضعیت عبور و مرور زائران اربعین حسینی در پایانه‌ مرزی برکت و مرز مهران بازدید کرد.

تاکنون یک میلیون و ۶۸۷ هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه تردد کرده‌اند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما