شناسهٔ خبر: 68317089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ تا پایان مهرماه ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تهیه و تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه، سند و دستورالعمل اجرایی برنامه هفتم در این سازمان خبر داد و گفت: در حال تدوین نخستین لایحه بودجه دولت چهاردهم هستیم و بر اساس قانون می‌بایست بخش نخست لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را تا پایان مهرماه ارائه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در بازدیدی اعلام نشده، صبح امروز (پنجشنبه یکم شهریورماه) در سومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در سازمان برنامه و بودجه کشور حضور پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه چهارساعته که با حضور اعلام‌نشده رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور همراه شد، «سید حمید پورمحمدی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: تمام امور کشور، به نحوی به سازمان برنامه و بودجه مرتبط است و خوشبختانه آقای پزشکیان با اشراف به این موضوع، به کارآمدسازی هر دو حوزه برنامه و بودجه، اهتمام ویژه‌ای دارند.

توجه رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه، یک فرصت تاریخی است

پورمحمدی با بیان اینکه دو بار حضور رئیس‌جمهور طی دو هفته گذشته در سازمان برنامه و بودجه کشور، افتخاری برای کارشناسان و بدنه تخصصی این سازمان است، افزود: ما در سازمان، این توجه آقای رئیس‌جمهور به کارها و مأموریت‌های سازمان را یک فرصت می‌دانیم که در کنار تأکیدهای پی در پی ایشان بر تحقق و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز و قانون برنامه هفتم، یک فرصت تاریخی برای ایفای نقش بهتر این سازمان در راهبری و رصد توسعه کشور است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: اکنون که در مقطع تدوین نخستین لایحه بودجه دولت چهاردهم هستیم و بر اساس قانون می‌بایست بخش نخست لایحه بودجه را تا پایان مهرماه ارائه دهیم، اعلام می‌کنم که بر اساس تجربیات گذشته، هر دولتی که نخستین بودجه‌اش را به صورت دقیق و در موعد مقرر ارائه داده است، این نظم و انضباط را تا پایان دوره فعالیت خود حفظ کرده است و سازمان برنامه و بودجه، خود را متعهد به تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در موعد مقرر قانونی می‌داند.

تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه اجرایی برنامه هفتم در سازمان برنامه و بودجه

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر تخصیص بودجه به دستگاه‌ها بر مبنای کارآمدی و مأموریت‌های آنها، خواستار حمایت رئیس‌جمهور و دولت از بودجه‌ریزی عملیاتی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور شد و گفت: تلاش می‌کنیم با تقویت جنبه‌های عملیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۴ و همچنین ارائه برنامه‌های عملیاتی مورد نیاز برای اجرای برنامه هفتم، تحقق برنامه‌های دولت چهاردهم در توسعه همه‌جانبه و عادلانه کشور را سرعت دهیم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه «شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه» به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده و نخستین جلسه آن نیز برگزار شده است، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه مکلف به تهیه و تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه، سند و دستورالعمل اجرایی برای اجرای قانون برنامه هفتم است که این کار به‌سرعت و با دقت در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آقای دکتر پزشکیان بر ارجاع امور کشور به کارشناسان تأکید ویژه‌ای دارند و سازمان برنامه و بودجه کشور، کانون کارشناسان کشور در تمام رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز برای اداره کشور است.

وی گفت: به آقای رئیس‌جمهور این اطمینان را می‌دهم که تک‌تک کارشناسان این سازمان، با تمام وجود پشت سر شما برای حل مسائل کشور هستند و با این باور که برای حل مسائل کشور، راه حل‌های کارشناسانه قابل اجرا وجود دارد، افق توسعه کشور را روشن می‌دانیم.

ارائه گزارش معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور به رئیس‌جمهور

بنا بر این گزارش، در این جلسه، سرپرستان معاونت‌های اقتصادی؛ هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت؛ تولیدی، فنی و زیربنایی و معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش‌هایی از مأموریت‌های معاونت و مهم‌ترین مسائل حوزه کاری خود را ارائه دادند. در ابتدای این جلسه نیز، گزارش «آسیب‌شناسی بودجه شرکت‌های دولتی» از سوی رئیس امور شرکت‌های دولتی، صندوق‌های بازنشستگی و نهادهای عمومی ارائه شد.

اعضای ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، نیز دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

نظر شما