شناسهٔ خبر: 68315847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استانداردسازی ۶۰ کیلومتر مسیر دهلران به مهران اولین رهاورد سفر وزیر راه به ایلام

ایلام -ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر، بدره و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: بهسازی مسکن مهر دهلران، استانداردسازی ۶۰ کیلومتر از مسیر مهران به دهلران و تقویت بنیه مالی پیمانکاران بومی از مهم‌ترین مزایای سفر وزیر راه و شهرسازی به دهلران بوده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «اسدالله چراغی» روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌های مهران- دهلران و دهلران-اندیمشک، اظهار کرد: سفر وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه دستاوردهای مهمی در حوزه راه‌ها داشت که نگاه ویژه وزیر راه‌های دهلران می‌طلبد.

وی با اشاره به ۲ هفته پر کار مجلس و رای اعتماد به وزرا، گفت: در رای اعتماد به وزرا ۲ موضوع ولایت مداری و توجه به مناطق محروم برای ما بسیار مهم بود.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به مشکلات این حوزه انتخابیه و قابل حل بودن آنها اشاره کرد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی پتروشیمی دهلران باید به صورت ویژه از طریق دولت پیگیری شود تا به سرانجام برسد.

چراغی گفت: بنده با تمام توان از وزیر راه و شهرسازی میخواهم که جاده‌های دهلران را مورد توجه قرار داده تا مطالبه به حق مردم این شهرستان محقق شود.

وی از تعامل نمایندگان استان برای توسعه استان خبر داد و افزود: بحث روشنایی و ایمنی تونل کبیرکوه در سفر وزیر پیگیری شد و مشکلات حوزه راه سایر شهرستان‌های حوزه جنوب استان به وزیر راه و شهرسازی منعکس شد.

چراغی بهسازی مسکن مهر دهلران، استانداردسازی ۶۰ کیلومتر از مسیر مهران به دهلران، توجه ویژه به چهار خطه کردن مسیر دهلران- مهران- اندیمشک و تقویت بنیه مالی پیمانکاران از مهمترین مزایای سفر وزیر راه و شهرسازی به این منطقه بوده است.

نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای سفر وزرا به ایلام، گفت: مسیر ایلام به دهلران بسیار مهم است و در توسعه استان بحث شمال و جنوب نداریم، نمایندگان استان با تعامل دنبال توسعه استان هستند و این یک نگاه راهبردی و عملیاتی است.

استانداردسازی ۶۰ کیلومتر مسیر دهلران به مهران اولین رهاورد سفر وزیر راه به ایلام

«فریدون همتی» با قدردانی از زحمات مرحوم عادل آذر، افزود:در دوره نمایندگی مرحوم آذر، بر روی بهره‌مندی استان از بحث سه درصد نفت پافشاری کردیم تا بخشی از مشکلات استات حل شود و این موضوع تبدیل به قانون شد، امروز باید به دنبال اجرای درست این قانون در مناطق محروم استان از جمله ایلام برویم تا مشکلات این استان رفع شود.

وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان با همدلی، دلسوزی و به دور از مرزبندی شمال و جنوب پیگیر مسائل و موضوعات استان در همه زمینه‌ها هستند.

نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به مزیت مرز مهران اشاره و گفت: باید تلاش کنیم ردیف بودجه جاده‌های دهلران تقویت شود و مسیر مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک چهار خطه شود ضمن اینکه موضوعات سایر راه‌های استان هم پیگیری جدی خواهیم کرد.

وی بر ضرورت توسعه میادین نفتی تاکید کرد و افزود: توسعه میادین نفتی نقش مهمی در راستای توسعه همه جانبه استان دارد.

فرماندار ویژه دهلران هم به ظرفیت های دهلران در حوزه‌های مختلف اشاره و افزود: دهلران گرانیگاه استان در همه زمینه هاست.

«لطیف صادقی» ابراز کرد: دهلران یک سوم خاک استان و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دهلران گرانیگاه است و سرشار از ظرفیت‌های نفت و گاز، آب، خاک و کشاورزی است.

فرماندار ویژه دهلران با قدردانی از نمایندگان استان و استاندار برای دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در استان و دهلران، یادآور شد:دهلران در اربعین نقش موثری دارد و یک سوم زوار اربعین از مسیر دهلران به مهران تردد می‌کنند.

صادقی گفت: این سفر بی شک منشا خیر و برکت برای استان و شهرستان دهلران خواهد بود و تأمین مالی بحث چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران نیازمند پیگیری و هم‌افزایی همه نمایندگان استان با محوریت نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه دهلران هم از نمایندگان استان به خاطر سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قدردانی کرد و گفت: دهلران به لحاظ توجه به راه‌ها نیازمند توجه ویژه است.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی افزود: جاده‌های دهلران و به‌ویژه چم‌سرخ و مسیر بخش زرین‌آباد باید به صورت ویژه در اعتبارات ملی، مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همزمان با اولین روز کاری در دهلران حضور یافت و ضمن بازدید از راه‌های این شهرستان از موکب مرکزی دهلران و نمایشگاه صنایع دستی بازدید کرد.

در این سفر« اسدالله چراغی» نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و «فریدون همتی» دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

نظر شما