شناسهٔ خبر: 68315569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ۲۷۱ پروژه هفته دولت در شهرستان رشت

محدثه مهدوی

فرماندار رشت گفت: ۲۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۲ میلیارد تومان‌ به مناسبت هفته دولت در شهرستان رشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

کیا عاشوری امروز، اول شهریورماه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهدای خدمت، اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی از جنس مردم و برای مردم بود، همیشه برای رفع مشکلات ملت پیش قدم می شد و برای خدمت به مردم هیچگاه خستگی نمی شناخت. همزمانی هفته دولت امسال با استقرار دولت چهاردهم و تشکیل کابینه وفاق ملی بیانگر تداوم راه شهدای دولت و خدمت در خدمت خالصانه و جهادی دولتمردان به ملت ایران است.

فرماندار رشت با بیان اینکه خدمت صادقانه و جهادی عمل کردن ویژگی بارز شهید رئیسی بود، افزود: دولت مردمی ایران قوی از زمانی که مسئولیت اجرایی کشور را برعهده گرفت تلاش کرد تا با اقدامات و عملکردها امیدآفرینی را در مردم احیا و تقویت کند.

وی با بیان اینکه ۲۷۱ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار یک هزار و دو میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسد، گفت: تعداد ۲۶۰ پروژه بخش دولتی با هزینه کرد ۶۱۲ میلیارد تومان و تعداد ۱۱ طرح بخش خصوصی با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

عاشوری با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت ۷۰۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که ۴۲۰ اشتغال موقت و ۲۸۹ اشتغال دائم است، تصریح کرد: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی جهت تبیین صادقانه اقدامات و دستاوردهای دولت به آحاد مردم در جامعه است لذا باید دستاوردهای دولت به نحو شایسته به استحضار مردم برسد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه تعداد ۲۴۸ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با هزینه کرد ۳۱۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، بیان کرد: طرح های هفته دولت شامل حوزه های آبفا، برق، صنعت، بخشداری ها و شهرداری ها، راهداری، گردشگری، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، هواشناسی، شهرک های صنعتی و نوسازی مدارس است.

وی ادامه داد: در حوزه شهرداری ها و بخشداری ها ۳۳ پروژه عمرانی از قبیل احداث زمین ورزشی، پارک و بوستان، بهسازی و دیوارگذاری رودخانه، آسفالت خیابان و معابر، توسعه و بازسازی آبنما به ارزش ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بهره برداری می شود.

عاشوری بیان کرد: بهره برداری از تعداد ۱۹۰ پروژه در حوزه برق با هزینه کرد ۱۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، راه اندازی سردخانه دو مداره با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان، احداث یک واحد بومگردی و یک واحد هتل بوتیک با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان،  احداث و توسعه ۸ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۲۴۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، نصب و راه اندازی ۲ پروژه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان،  تعداد ۶ پروژه در حوزه های هواشناسی و برق منطقه ای و نوسازی مدارس از جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در شهرستان رشت هستند.

فرماندار رشت گفت: دیدار با خانواده شهدا، برپایی میزهای خدمت و نشست‌های پرسش و پاسخ با مردم در نماز جمعه شهرها و روستاها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت،‌ دیدار با خانواده شهدا و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما