شناسهٔ خبر: 68315130 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

کشف رختکن ویلیام شکسپیر در سالن تئاتر ۶۰۰ ساله بریتانیایی

راهرویی به قدمت ۶۰۰ سال که احتمالا به اتاق رختکن ویلیام شکسپیر، نمایشنامه بزرگ بریتانیایی منتهی می‌شده در قدیمی‌ترین سالن تئاتر فعال بریتانیا کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ راهرویی به قدمت ۶۰۰ سال که احتمالا به اتاق رختکن ویلیام شکسپیر، نمایشنامه بزرگ بریتانیایی منتهی می‌شده در قدیمی‌ترین سالن تئاتر فعال بریتانیا کشف شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: این راهروی مسقف در جریان تحقیقات باستان‌شناسی در ساختمان «تالار اجتماعات سنت جورج» (St George’s Guildhall) در محله «کینگز لین» شهر «نورفک» در شرق انگلستان کشف شد.

باستان‌شناسان در جریان این تحقیقات به شکلی عجیب روی دیوار برخوردند. آن‌ها پس از پایین آوردن دو تابلوی اعلانات با دیوار آجری قدیمی روبرو شدند. سپس با برداشتن چند آجر این دیوار، این راهروی قدیمی پدیدار شد.

تیم فیتزهیگام، مدیر نوآوری تالار اجتماعات سنت‌ جورج این کشف را «حیرت‌آور» توصیف کرد و گفت: «ما همیشه بر این باور بودیم که شکسپیر زمانی در اینجا به اجرای نمایش پرداخته و در همه این سال‌ها این راهرو در اینجا وجود داشته است و احتمالا به اتاقی ختم می‌شده که بازیگران در آن لباس عوض می‌کردند و وسایلشان را نگه می‌داشتند.»

Capture

بنابر اسناد موجود، نخستین اجراهای تئاتر در تالار اجتماعات سنت جورج به سال ۱۴۴۵ میلادی یعنی پیش از تولد شکسپیر باز می‌گردد. این ساختمان نفشی حیاتی در صحنه تئاتر آن زمان بریتانیا ایفا می‌کرد.

این سالن تئاتر همچنین مورد توجه شرکت‌های برنامه‌گذار و گروه‌های نمایشی از جمله «مردان ملکه الیزابت» بوده است. این گروه نمایشی که در سال ۱۵۸۳ میلادی به دستور ملکه الیزابت تشکیل شد، در اواخر سده ۱۵۰۰، دست‌کم ۱۰ بار در این سالن نمایش اجرا کرده است.

باور محلی وجود دارد که که شکسپیر در زمانی که سالن‌های تئاتر لندن به علت شیوع طاعون بسته شده بودند، به همراه گروه «مردان ارل پمبروک» در این سالن به اجرای نمایش می‌پرداخته است. آخرین تحقیقات متیو وودکاک، استاد دانشگاه «آنگلیای شرقی» بر این باور محلی صحه می‌گذارد.

این سالن که امروزه قدیمی‌ترن تالار اجتماعات انگلستان به شمار می‌رود، تنها سالن تئاتری است که به عنوان محل اجرای شکسپیر شناخته شده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما