شناسهٔ خبر: 68314870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استقرار ۶ بیمارستان نیروی‌های مسلح در مرزهای ۶گانه برای خدمت به زائران

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در ۶ مرز خروجی کشور، ۶ بیمارستان مجهز و درمانگاه پست امدادی برای ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین مستقر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سرهنگ سید هاشم حسینی مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح، روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح مستقر در مرز مهران در جمع خبرنگاران حاضر در مرز مهران، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در ۶ مرز خروجی کشور شامل تمرچین، باشماق، قصر شیرین، مهران، چذابه و شلمچه ۶ بیمارستان مجهز و درمانگاه پست امدادی برای ارائه خدمات، درمانی به زائران اربعین مستقر کرده است.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در موضوع اربعین‌ پشتیبان وزارت بهداشت درمان و خدمات پزشکی و اورژانس فوریت‌های پزشکی است تا علاوه بر پوشش خدمات‌دهی درمانی به مردم، خدمات به زائران اربعین نیز انجام شود.

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در ۶ مرز خروجی و ۲ مرز ورودی کشور درمانگاه، پست‌های امدادی و اورژانس و بیمارستان صحرایی دایر شده است ضمن اینکه پست امداد خدمات سرپایی را به بیماران ارائه می‌دهد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در بین  مرزهای ۶گانه، ۲ مرز ورودی ریندان و تمرچین بدون بیمارستان و تنها توسط پست امداد به زائران خدمات ارائه می‌دهند، بیمارستان‌های صحرایی، بیمارستان فوق تخصصی نیروی زمینی سپاه مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز درمانی است این بیمارستان مجهز به سیستم تله مدیسین (مشاوره درمانی از راه دور) است.

وی یادآور شد: ۳ فروند بالگرد امدادی و ۲ فروند هواپیمای پشتیبانی به صورت استندبای در اختیار اورژانس کشور است.

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هواپیمای c130 ارتش حدود ۶۵ تخت دارد که دارای ۱۰ تخت آی سی یو و ۳۰ تخت بستری و هواپیمای دیگر نیز ۶۵ تخت بستری دارد.

وی اضافه کرد: ۳ فروند بالگرد ویژه امداد در ۳ شیفت نیروی تخصصی دارند که وظیفه انتقال مجروحین را بر عهده دارند.

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در تمرچین یک باب درمانگاه تخصصی پست امداد که توسط ارتش خدمات ارائه می‌دهد، در مرز باشماق یک باب پست امداد توسط نیروی زمینی سپاه، در مرز خسروی یک بیمارستان مجهز توسط سپاه و یک باب بیمارستان توسط ارتش، یک باب درمانگاه تخصصی توسط سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه و یک درمانگاه ویژه گرمازدگی توسط بسیج جامعه پزشکی یک باب درمانگاه برپا شده است.

حسینی در پایان گفت: در مهران نیز ۲ باب بیمارستان توسط نیروهای مسلح و یک باب توسط ارتش و سپاه مستقر شده است که جز برترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است و شامل بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اتاق عمل، واحد تشخیص، واحد درمانی و بستری و اورژانس و آمبولانس است.

نظر شما