شناسهٔ خبر: 68314650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نام طولانی لژیونر ایرانی سوژه رسانه روسیه شد

وبسایت معروف اسپورتس روسیه به نام طولانی محمدجواد حسین‌نژاد پرداخته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد حسین‌نژاد که با جدایی از سپاهان تصمیم گرفت تا فوتبال خود را در لیگ روسیه و باشگاه دینامو ماخاچ قلعه ادامه دهد، به سوژه رسانه معروف اسپورتس این کشور تبدیل شده چرا که نام طولانی این بازیکن، روی پیراهن او جا نمی‌شود.

اسپورتس در گزارشی به دیگر نام‌های طولانی برخی از بازیکنان معروف دنیا پرداخته و از اینکه نام این لژیونر ایرانی در نخستین بازی‌اش برای دینامو کوتاه شده، ابراز ناراحتی کرده است چرا که اسپورتس اعتقاد دارد حسین‌نژاد می‌توانست بخاطر این نام طولانی، حسابی مورد توجه قرار بگیرد.

2071173

در این گزارش آمده است:

محمدجواد حسین‌نژاد، نام بازیکن جدیدی است که به تیم دینامو ماخاچ قلعه پیوسته است. نام او به‌سختی روی پیراهن جا شده است.

باشگاه دینامو ماخاچ قلعه چند روز پیش بازیکن جدید خود را معرفی کرد: از این پس، هافبک تیم ملی ایران، محمدجواد حسین‌نژاد، برای این تیم بازی خواهد کرد که حتی در اولین بازی نیز موفق به گلزنی شد. او ۲۱ سال دارد و پیش از این در سپاهان بازی می‌کرد. جالب است که کل معرفی این بازیکن حول محور نام طولانی و تلفظ سخت او بنا شده بود. این تصویر پیراهن معرفی محمدجواد با شماره ۱۰ است.

2071169

باشگاه دینامو حتی پیراهنی را برای حسین‌نژاد ترتیب داده است، اما از همان ابتدا نیز به نظر می‌رسید که او در مسابقات با پیراهنی که نام کاملش روی آن نوشته شده، بازی نخواهد کرد. در باشگاه پیشنهاد شده بود که او را به سادگی "جواد" بنامند و در بازی برابر اخمت گروژنی نیز همین نام روی پیراهنش شد. اما حیف است، چرا که زمانی پیراهن یان فن ونگور آف هیسلینک به‌خاطر نام طولانی‌اش محبوب شد.

یکی از مشهورترین پیراهن‌های لیگ برتر انگلستان در اواخر دهه ۲۰۰۰، پیراهن تیم هال سیتی در فصل ۲۰۰۹/۱۰ بود که نام یان فن ونگور آف هیسلینک به‌صورت منحنی دور شماره درج شده بود.

2071170

بسیاری از افراد نام یا نام خانوادگی طولانی دارند و اغلب آنها را کوتاه می‌کنند. برای مثال، نام کامل رود فن نیستلروی درواقع "ریوتگروس یوهانس مارتینیوس فن نیستلروی" است. اما یان نمی‌خواست حتی یک حرف از نام خانوادگی‌اش را قربانی کند، زیرا این نام منحصر به فرد است و تاریخچه خانوادگی او را بازتاب می‌دهد.

در قرن هفدهم، دو خانواده کشاورز از انسخده به نام‌های هسلینک و فن‌نگور که از نظر اجتماعی هم‌تراز بودند، تصمیم گرفتند به جای انتخاب یکی از این دو نام، آنها را با هم ترکیب کنند.

2071171

جالب اینجاست که این مهاجم هلندی پیش از این در آیندهوون و سلتیک بازی می‌کرد و در آنجا نام خانوادگی‌اش در یک خط جای می‌گرفت و تقریباً بدون خمیدگی بود. البته در اسکاتلند نیز گاهی اوقات به صورت منحنی چاپ می‌شد.

در آخرین تصویر، پیراهنی با نام کامل لوکاس فن ونگور آف هیسلینک، پسر یان، دیده می‌شود. او در سال ۲۰۲۴ با تیم توئنته قرارداد حرفه‌ای امضا کرد و بله، نام خانوادگی کامل او نیز روی پیراهنش جای گرفته است.

2071172
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما