شناسهٔ خبر: 68314275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان:

۴۰ درصد دعاوی حقوقی قزوینی‌ها به دلیل بی‌اطلاعی از مسائل حقوقی است

فریبا قاسمی

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بالغ بر ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین به دلیل بی‌اطلاعی مردم از مسائل حقوقی است که نیازمند آموزش بیش از پیش به شهروندان هستیم و از مردم می‌خواهیم در معاملات بزرگ خود از کارشناسان حقوقی دادگستری مشورت بگیرند. 

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا، روز پنجشنبه یکم شهریور ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی قزوین که در سالن جلسات پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد مراجعات بسیاری از مردم به قوه قضائیه هستیم و نیمی از شکایات به دلیل عدم اطلاع مردم به مسائل قانونی است. 

وی ادامه داد: افزایش اطلاعات حقوقی افراد در هنگام انجام معاملات باعث کاهش مراجعه به دادگستری و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی در جامعه می‌شود و لازم است که در پیشگیری از وقوع جرم اطلاع رسانی لازم به شهروندان صورت گیرد. 

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر مردم هنگام خرید ملک، زمین، وسیله نقلیه و غیره از قوانین اطلاع داشته باشند، با آرامش و صبر بیشتری معامله می‌کنند و همین مسئله می‌طلبد که رسانه‌ها و همچنین فعالان حوزه فرهنگی بیش از پیش کمک‌رسان قوه قضائیه باشند. 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین به دلیل بی‌اطلاعی مردم از مسائل حقوقی است که نیازمند آموزش بیش از پیش به شهروندان هستیم و از مردم می‌خواهیم در معاملات بزرگ خود از کارشناسان حقوقی دادگستری مشورت بگیرند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا افزود: همچنین از مسئولان پزشکی قانونی استان قزوین تقاضا داریم تا موضوعات حقوقی این سازمان را برای مردم اطلاع‌رسانی کنند تا آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد، بنده معتقدم در هر زمینه‌ای که مردم در آن آگاه باشند وقوع جرم کمتری صورت می‌گیرد. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با تقدیر و تشکر از کارکنان سازمان پزشکی قانونی استان قزوین، گفت: کمترین آسیب و نقصان را طی سه سال گذشته در خدمات پزشکی قانونی تجربه کردیم و اطمینان داریم که جامعه پزشکی از وجود مدیرکل جدید نیز نهایت استفاده لازم را می‌برد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات و اقدامات مصطفی جعفرزاده مدیرکل سابق پزشکی قانونی، عباس آمیان به عنوان سرپرست جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.

انتهای پیام

نظر شما