شناسهٔ خبر: 68313997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

معادن کردستان در مسیر تحول عظیم قرار دارد

دلنیا گوهری‌نژاد

استاندار کردستان گفت: با اکتشافات جدیدی کە صورت گرفتە معادن استان کردستان در مسیر تحول عظیمی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زارعی کوشا امروز (یکم شهریور) در هجدهمین جلسە شورای معادن استان اظهار کرد: با انجام طرح‌های اکتشافی بیش از ۱۰۰ پهنە اکتشافی جدید در استان کردستان وجود دارد کە در آیندەای نە چندان دور معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا بە امروز پهنەهای جدید اکتشافی بە صورت رسمی بە ما اعلام نشدە و در صورت اعلام صدور پروانە اکتشاف آن‌ها صادر و جهت انجام فعالیت بە سازمان‌های معدنی واگذار خواهد شد.

استاندار کردستان هدف غایی از پروژەهای عمرانی را بهرەبرداری از آن‌ها عنوان کرد و گفت: در کنار بهرەبرداری یکی از اهداف ما از انجام پروژەها خلق ثروت و اشتغالزایی است.

در ادامە این جلسە بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۳٦۷ واحد معدنی دارای پروانە بهرەبرداری در استان کردستان وجود دارد کە ۲۰۹ واحد آن فعال، ۱۱٥ واحد غیرفعال و ۹ واحد معدنی در حال تجهیز است.

وی اضافە کرد: ذخیره معادن استان کردستان حدود ۷۷٨ میلیون تن است کە با معرفی اکتشافات جدید این میزان بە بیش از یک میلیارد خواهد رسید.

خلیقی در ادامە از وصول ۷٨۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون ٤۰ میلیارد تومان آن بە استان کردستان بازگرداندە شدە است.

وی ادامە داد: از مجموعە حقوق دولتی معادن ٥٥ درصد آن بە مجموعە صمت و ۱۰ درصد آن بە حوزە راهداری اختصاص دادە می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما