شناسهٔ خبر: 68312890 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

گردشگری زیارت و سوغات فرهنگی

رئیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پیرامون فعالیت این مرکز در زمینه گردشگری زیارت و سوغات فرهنگی از محصولاتی مثل کیف پول مالی برای اربعین و ایجاد خانه های خلاق جدید سخن گفت.

صاحب‌خبر -

یاسر سیاوشی، رئیس مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان پیرامون حمایت از کسب و کارهای نوپا با محوریت صنایع خلاق و فرهنگی گفت: رسالت ما حمایت از کسب و کارهای نوپا در زمینه فرهنگی است در طول این سه ماه گذشته توسعه زیرساخت‌ و بروز رسانی محل استقرار دفاتر شرکت های خلاق از باب توسعه مکان های جدید را داشتیم.
وی در مورد ایجاد خانه های خلاق جدید در موضوعات مختلف گفت: در زمینه خانه های خلاق و نوآوری به طور کلی در سه موضوع گردشگری زیارت و سوغات فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین، و سرگرمی و اسباب‌بازی ایجاد می شود.
برخی شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری در حوزه گردشگری زیارت در زمینه اربعین ورود کردند و در محور تامین خدمات مالی برای زائران بین دو کشور کیف پول مالی را تدارک دیده اند که از سوی زائر در کشور مبدا با پول رایج خودش خریداری می شود و در کشور مقصد به دریافت خدمت با پول رایج مقصد اقدام می‌شود.
پس از برگشت به مبدا اگر بیش از شارژ اولیه مصرف کرده پرداخت مابقی را انجام می دهد و یا باقی مانده را دریافت می‌کند.
این خدمت در عراق و چند کشور دیگر با ایران برقرار شده و ما در مشهد به دلیل هویت فرهنگی آن که زیارت است حمایت از این کسب و کارهای فعال در زمینه گردشگری زیارت و سوغات فرهنگی را اولویت جدی و مهم خود می دانیم.
از این رو با ایجاد خانه های خلاق و نوآوری جدید قصد حمایت از شرکت های نوپا در پارک علم و فناوری را داریم./933/

نظر شما