شناسهٔ خبر: 68312317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هند واکسنی علیه آبله میمون تولید می کند

موسسه سرم هند (SII) اعلام کرد که در حال کار بر روی ساخت واکسنی علیه آبله میمون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  وبگاه آرتی عربی نوشت: «مدیر اجرایی موسسه، آدار پوناوالا، در رابطه با این موضوع توضیح داد این موسسه که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در هند محسوب می‌شود، در حال تلاش برای تولید واکسن ضد آبله میمون تا پایان امسال است».

وی افزود: با توجه به وضعیت اعلام شده در دنیا به دلیل شیوع آبله میمون، ساخت واکسن این بیماری را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در طول سال اخبار مثبت بیشتری برای به اشتراک گذاشتن داشته باشیم.

پیش از این، دولت هند تعدادی توصیه برای جداسازی افراد مشکوک به ابتلا به آبله میمون صادر کرده بود و مؤسسه ملی ویروس شناسی (NIV) موظف شد نمونه‌هایی از ویروس این بیماری را بررسی کند.

«رامان گانگاقدکار» سرپرست انستیتو تحقیقات ایدز در هند در رابطه با این موضوع گفت: واکسن‌هایی که در حال حاضر علیه آبله میمون‌ها در دسترس هستند ۸۰ درصد اثربخشی نشان داده‌اند، بنابراین می‌توان آن‌ها را مؤثر دانست، اما واکسن‌هایی که بر اساس ویروس‌های زنده ساخته شده‌اند. تضعیف شده ممکن است در درمان جمعیت‌های در معرض خطر موثرتر باشد بنابراین نیازی به واکسیناسیون انبوه به عنوان یک استراتژی وجود نخواهد داشت.

“آبله میمون” یا آنچه به عنوان mpox شناخته می‌شود، یک بیماری است که توسط ویروسی ایجاد می‌شود که از طریق تماس با پوست فرد آلوده، از طریق سیستم تنفسی، یا از طریق چشم‌ها، بینی یا دهان، تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند رختخواب و لباس و تماس نزدیک با حیوانات آلوده مانند میمون‌ها و موش‌ها منتقل می‌شوند. از جمله علائم این بیماری می‌توان به راش‌های پوستی، زخم‌های پوستی، تب و سردرد، درد عضلات و مفاصل، ضعف و تورم غدد لنفاوی اشاره کرد

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما