شناسهٔ خبر: 68311959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تولد ۳۰ نوزاد و جلوگیری از سقط ۴۰ جنین در تربت جام

مرکز نفس در تربت جام ۳۰ نوزاد را متولد و از سقط ۴۰ جنین جلوگیری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان،  مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تربت جام گفت: مرکز نفس در راستای دستیابی به اهداف ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و حفظ سلامت مادران و پیشگیری از سقط عمدی جنین، شهریور ۱۴۰۱ همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

لیلا عبدالرحمانی، افزود: این مرکز با هدف کار همه جانبه جهت شناسایی، فرهنگ سازی، مشاوره شروع بکار کرده است، هدف از راه اندازی این مرکز حمایت از مادرانی با بارداری ناخواسته و تمایل به سقط جنین‌های سالم داشته اند. 
وی بیان کرد:  این مرکز با مشاورین ماهر و باتجربه از این مادران حمایت می‌کند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند، که تاکنون ۳۰ مورد تولد و ۴۰ مورد انصراف از سقط در تربت جام به ثبت رسیده است. 
عبدالرحمانی تاکید کرد: در خصوص سقط باید فرهنگ سازی‌های لازم صورت پذیرد، با توجه به اینکه سقط یک نوع قتل است که توسط عزیزترین افراد زندگی به بی دفاع‌ترین افراد و نعمت‌های خداوند صورت می‌گیرد، لذا نیاز به تبیین مسائل علمی پزشکی از طریق پزشکان و بیان مسائل شرعی از طریق ائمه جمعه و روحانیت دارد. علاوه بر آن سقط عمدی جنین بر سلامت بانوان و بقای خانواده اثرات منفی دارد و می‌تواند سبب به خطر افتادن جان مادر، ناباروری دائم، ایجاد عوارض جسمی و روانی ماندگار و به خطر افتادن کیان خانواده و آسیب‌های اجتماعی باشد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تربت جام گفت: در زمینه حمایت‌های مالی با رایزنی‌هایی که با کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرماندهی سپاه، ریاست دانشکده و دادستانی، امام جمعه و کمک خیرین داشتیم از طریق توزیع بسته‌های معیشتی، حمایت‌های درمانی و تسهیل وام ازدواج و معرفی مادران نیازمند حمایت‌هایی صورت گرفته است.

نظر شما