شناسهٔ خبر: 68311558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عزاداری هیئت‌های مذهبی یزد در شب اربعین حسینی در امامزاده سی... -

اقتصاد ایران: یزد- مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد از عزاداری هیئت های مذهبی استان به مناسبت اربعین حسینی در این امامزاده خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مسعود دهقانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حدیث امام حسن عسکری (ع) درباره نشانه‌های مؤمن که از جمله آن، خواندن زیارت اربعین است گفت: اساساً زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه در روز اربعین در کلام ائمه اطهار (ع) از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در حدیث داریم که خدای تبارک و تعالی برای زیارت کربلای امام حسین (ع)، پاداش هزار حج و عمره قرار داده است.

وی با اشاره به تعظیم شعائر حسینی و برپایی مجالس امام حسین (ع) در امامزادگان از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی همزمان با شب اربعین حسینی با حضور هیئت‌های مذهبی استان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) خبر داد و گفت: این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی نیز پخش می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد بیان کرد: در این مراسم تعدادی از هیئت‌های مذهبی استان به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) می‌پردازند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برپایی میز مشاوره در قالب مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی موکب چایخانه و شمیم خدمت از جمله برنامه‌های این امامزاده در این شب خواهد بود.

دهقانی زاده گفت: هدف مسئولان آستان امامزاده سید جعفر محمد (ع)، ایجاد فضایی مذهبی و مفید برای زائران حرم در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی در امامزاده‌ها با هدف تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم است.

برچسب‌ها:

نظر شما