شناسهٔ خبر: 68311406 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی افزایش حملات سایبری

گوگل به کمک استرالیا رفت

زهرا وثوقی

گوگل با آژانس ملی علوم استرالیا برای توسعه ابزارهای دیجیتالی همکاری خواهد کرد که به طور خودکار آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار را برای اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی شناسایی و برطرف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نرم‌افزار سازمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، سازمان‌های دفاعی و تامین‌کنندگان انرژی، به گونه‌ای سفارشی‌سازی می‌شود که مطابق با محیط نظارتی استرالیا باشد.

استفان آوگوستاکیس، رئیس بخش امنیتی «گوگل کلود» در استرالیا و نیوزلند، گفت: آسیب‌پذیری‌های زنجیره تامین نرم‌افزار، یک مسئله جهانی است و استرالیا در اقدامات قانونی برای کنترل و مبارزه با خطرات، پیشرو بوده است.

در پی یک سلسله نقض‌های امنیتی در دو سال گذشته که اطلاعات شخصی نیمی از جمعیت ۲۶ میلیونی استرالیا را در معرض افشا قرار داد، دولت این کشور، الزامات سخت‌تری را برای اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی برای گزارش و جلوگیری از حملات سایبری، وضع کرده است.

گوگل و آژانس ملی علوم استرالیا در بیانیه ای اعلام کردند این همکاری تحقیقاتی، پایگاه داده آسیب‌پذیری منبع باز موجود گوگل و سرویسهای هوش مصنوعی را با روشهای تحقیقاتی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) منطبق خواهد کرد.

 گوگل اعلام کرد این برنامه، بخشی از تعهد پنج ساله‌ای است که این کشور در سال ۲۰۲۱ برای هزینه کردن یک میلیارد دلار استرالیا (۶۷۵ میلیون دلار) در استرالیا انجام داد.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین در راستای قرارداد ۹ میلیارد دلاری بین وزارت دفاع آمریکا و تعدادی از شرکتهای بزرگ فناوری. خدمات امنیت سایبری را به آمریکا ارائه می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما