شناسهٔ خبر: 68311300 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جزئیات خاکسپاری آلن دلون در ملک شخصی‌اش

رسانه‌های فرانسه جزئیات خاکسپاری آلن دلون بازیگر مطرح فرانسوی را اعلام کردند. او قرار است در ملک شخصی‌ و بدون سگش دفن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مراسم خاکسپاری آلن دلون، بازیگر برجسته فرانسوی، روز شنبه در ملک خصوصی‌اش در روستای دوشی، واقع در مرکز فرانسه برگزار خواهد شد. ژان میشل دی فالکو، اسقف سابق شهر گپ، به درخواست دلون وظیفه برگزاری مراسم را بر عهده دارد. این مراسم که به صورت خصوصی برگزار می‌شود، طبق برنامه در ساعت 5 بعدازظهر انجام خواهد شد.

آلن دلون پیش از درگذشت خود در سن 88 سالگی، اعلام کرده بود که نمی‌خواهد مراسم یادبود ملی برگزار شود و خواهان دفن در کنار سگ‌هایش در ملک شخصی‌اش بود. این درخواست با تأیید مقامات محلی مواجه شد و اجازه دفن در این مکان صادر شد. اما خانواده‌اش با دفن سگ او مخالف هستند. او وصیت کرده بود بعد از مرگ سگش را کشته و همراه او دفن کنند.

البته در فرانسه قانونی وجود ندارد که مانع از کشتن یک حیوان توسط صاحبش شود. در سال 2018، دلون اعلام کرده بود می‌خواهد با سگش دفن شود که این موضوع با مخالفت شدید فعالان حقوق حیوانات مواجه شد.

از زمان اعلام خبر درگذشت این اسطوره سینما، فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین ستاره‌های دوران طلایی سینمای خود، به او ادای احترام کرده است. دلون در دهه 1960 میلادی به عنوان یکی از چهره‌های برجسته سینمای فرانسه شناخته شد و شهرتی جهانی پیدا کرد.

نظر شما