شناسهٔ خبر: 68311026 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نشانه‌های عفونت گوش چیست؟

خبرگزاری ایرنا

عضو هیات علمی گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عفونت‌های گوش، با تب و نشانه‌های عمومی یک بیماری تب دار، ظاهر می‌شود که پس از انجام معاینات پزشکی و در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویزمی گردد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شریفیان، ضمن بیان این مقدمه که گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با قدمتی ۷۰ ساله منشأ خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و درمانی بوده و با کسب رتبه‌های برتر بورد تخصصی، در سال‌های پیاپی و از جمله سال ۱۴۰۲ افتخارات ارزشمندی را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده افزود: عفونت‌های حاد گوش در بالغین، معمولا توسط یک بیماری زمینه‌ای همچون آلرژی و انحراف بینی شدید، پولیپ بینی و انسداد در بینی در فصل سرما به وجود می‌آیند و نشانه‌های آن با علامت بیماری‌های گوش کودکان مانند گوش درد، افت شنوایی، احساس سنگینی در گوش شباهت دارد.

وی ادامه داد: عفونت‌های گوش، با تب و علائم عمومی یک بیماری تب دار، تظاهرمی کند و پس از معاینات پزشکی، در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویزمی گردد. ضمن اینکه توصیه می‌شود از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک و دیگر درمان‌های جانبی اکیدا خودداری شود، چرا که آن‌ها باعث بوجودآمدن عارضه و مشکلات متعدد می‌شود.

دکتر شریفیان در خصوص مشکلات مربوط به گوش در افراد سالخورده نیز گفت: افراد سالمند که به طور ناگهانی دچار گرفتگی و سنگینی گوش می‌شوند، معمولا همزمان دچار گرفتگی بینی در ناحیه پشت بینی که تنها علامت آن، احساس سنگینی و گرفتگی یک طرفه گوش است می‌شوند و این علامت می‌تواند نشان دهنده یک تومور بدخیم باشد؛ لذا کم شنوایی‌های یک طرفه گوش که به تدریج و همزمان با پارگی وسنگینی گوش در فرد سالمند و گاهی در فرد جوان ایجاد می‌شود، علامت یک بدخیمی است، که حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

نظر شما