شناسهٔ خبر: 68309874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۹ طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری است

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۹ طرح بخش کشاورزی در سطح استان گرامیداشت هفته دولت با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

علیرضا دهمرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی مهندسی، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایری، دامپزشکی و شیلات آب‌های داخلی طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه هفته دولت را تشکیل می‌دهند.
وی میزان سرمایه گذاری جهت افتتاح این طرح ها از محل تسهیلات بانکی، اعتبارات ملی و استانی و خودیاری مردمی را بیش از پنج هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها، حدود سه درصد معادل۲۸ هزار و ۸۰۰ تن کل تولیدات بخش کشاورزی رشد خواهد داشت.
وی افزود: همچنین برای ۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر شغل دائم و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر روز شغل موقت با افتتاح این طرح ها ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

نظر شما