شناسهٔ خبر: 68309188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لحظه به لحظه با 321مین روز از جنگ غزه؛ شهادت شماری از فلسطینیان در بمباران النصیرات و بیت لاهیا

صاحب‌خبر -
لحظه به لحظه با 321مین روز از جنگ غزه؛ شهادت شماری از فلسطینیان در بمباران النصیرات و بیت لاهیا
خبرگزاری آریا - در 321 مین روز از جنگ غزه به نظر می‌رسد شانس دستیابی به توافق تبادل اسرا بین ارتش رژیم اشغالگر و حماس رو به کاهش است و نتانیاهو پیشنهاد آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر را به عنوان بخشی از توافق برای توقف جنگ و تبادل اسرا رد کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه، موافقت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد واشنگتن مبنی بر عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر را به عنوان بخشی از توافق برای توقف جنگ و تبادل اسرا رد کرد. پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو درخواست کرده بود که نسبت به دستیابی به توافق، انعطاف بیشتری نشان دهد.
یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در بازدید از نیروهای این رژیم در محور فیلادلفیا، مدعی شد که تیپ رفح حماس که در منطقه مستقر شده بود، شکست خورده است .
وی گفت: «بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل تاکنون 150 تونل را تخریب کرده‌ایم و مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشت این است که یکی از اهداف جنگ آزاد کردن گروگان‌ها است.»
دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر "اسرائیل" حدود 1.7 میلیون آواره فلسطینی را در منطقه‌ای باریک به اندازه یک دهم مساحت باریکه غزه تجمیع و شرایط زندگی را عمداً برای 1.7 میلیون آواره غیرنظامی فلسطینی بسیار سخت و غیرقابل تحمل کرده است. آوارگی اجباری نیز از جمله جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی به شمار می رود.
شهادت 3 فلسطینی در بمباران منزلی در اردوگاه المغازی
رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در نتیجه بمباران خانه‌ای در اردوگاه مغازی در مرکز باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی، 3 نفر شهید شدند.
شهادت شماری از فلسطینیان در بمباران یک آپارتمان مسکونی در اردوگاه جبالیا
رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در جمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به یک آپارتمان مسکونی در تل الزعتر در اردوگاه آوارگان جبالیا واقع در شمال باریکه غزه، شماری شهید و مجروح شدند.

نظر شما