شناسهٔ خبر: 68308973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

مقابله با بیماری‌های مشترک انسان با دام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای مقابله با بیماری‌های انتقال‌یافته از حیوانات تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار امروز پنجشنبه در نشست کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان، با اشاره به گزارش‌هایی از موارد مثبت بیماری‌های انتقال‌یافته از حیوانات به انسان، به‌ویژه هاری، در برخی شهرستان‌های استان، گفت: حفظ سلامت عمومی اولویت اصلی است و  این مسئله نشان‌دهنده نیاز فوری به اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری است.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های صورت گرفته در فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد، بیان کرد: نقش ادارات مرتبط در هماهنگی و حمایت از گروه‌های مردمی و سازمان‌های غیردولتی در مقابله با چالش‌های بهداشتی غیرقابل انکار و اقدامات این بخش در حفظ سلامت شهروندان بسیار مؤثر و جای تقدیر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین به ضرورت برگزاری کارگروه‌های مرتبط با موضوعات بهداشتی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات فرهنگی موجود، برگزاری کارگروه‌هایی که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط هستند، ضروری است و فرمانداران باید با اهتمام ویژه‌ای این کارگروه‌ها را برگزار کنند.

 وی در پایان اظهار کرد: فرمانداران باید از ظرفیت‌های محلی برای حل مشکلات بهداشتی استفاده کنند، با توجه به شرایط هر منطقه، می‌توان به‌صورت مقطعی موضوعات مرتبط با حیوانات ناقل بیماری را مدیریت کرد و از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام

نظر شما