شناسهٔ خبر: 68307971 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

مبینا آقاخانی

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مستاجرهای کلاهبردار که اقدام به اجاره دوباره املاک صاحبخانه‌های خود کرده بودند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات یکی از پرونده‌های پایگاه سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال شکایت برخی صاحبخانه ها از مستاجران خود در تهران، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد و در بررسی‌ها مشخص شد دو نفر در قالب یک باند، با مدارک جعلی اقدام به اجاره کردن چند آپارتمان کرده بودند.

وی افزود: سپس این افراد، خانه های اجاره‌ای را در فضای مجازی مانند دیوار، آگهی کرده و به دنبال مستاجر جدید می‌گشتند. به این طریق این دو نفر خود را صاحب خانه معرفی کرده و این املاک را به دیگران اجاره می‌دادند.

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:شگرد این افراد اینگونه بود که این خانه‌ها را به عنوان رهن کامل، آگهی می‌کردند و توانسته بودند ۱۰ نفر را به همین شکل فریب داده و از آنها پولی به عنوان بیعانه دریافت کنند.   در مجموع این دو نفر توانسته بودند ۵۰ میلیارد ریال از این ۱۰ نفر کلاهبرداری کنند که همه شکات شناسایی شدند. متهمان نیز برای طی کردن مراحل قضائی، به دادسرا معرفی شدند.

رئیس اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید یا اجاره ملک، حتما مطمئن شوند که فرد آگهی دهنده مالک یا مشاور املاک است. به عنوان مثال می‌توانند از سایر همسایگان درباره آن مالک تحقیق محلی ساده کنند و یا اطلاعات سند ملک را مشاهده کرده و یا از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مشخصات مالک را استعلام بگیرند.  

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

بازداشت مستاجرهای کلاهبردار در تهران

انتهای پیام

نظر شما