شناسهٔ خبر: 68307381 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هفته دوم لیگ برتر فوتبال

تب قرمز در تبریز، استقلال به دنبال شکار ملوان

صاحب‌خبر -

  [ شهروند]  هفته دوم لیگ برتر امروز (پنجشنبه) در حالی آغاز می شود که خانه به دوشی پرهوادارترین باشگاه های فوتبال کشورمان همچنان ادامه دارد! استقلال در قزوین میزبان ملوان شده و چادرملوی اردکان در تهران به مصاف شمس آذر می رود. با این حال اتفاقات مثبتی مثل استفاده از کمک داور ویدئویی در این لیگ رقم خورده که مدیران فدراسیون گفته اند به زودی هر 8 مسابقه با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد. مهم‌ترین دیدار این هفته از مسابقات تقابل پرسپولیس و تراکتور در تبریز است و این بازی قطعا از جذابیت‌های قابل توجهی برخوردار خواهد بود و دیدار بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی با تیم سابق خود یکی دیگر از اتفاقات جالب این بازی خواهد بود.

تراکتور تبریز- پرسپولیس؛ فینال زودهنگام لیگ
 یکی از فینال های زودرس لیگ برتر امروز برگزار می شود، جایی که قهرمان فصل گذشته مقابل تیم پرمهره و مدعی تراکتور صف آرایی می کند. فصل گذشته پرسپولیس هر دو بازی رفت و برگشت را برد اما اکنون قرمزپوشان تبریزی سرمربی اسبق تیم ملی را جذب کرده اند و سه ستاره پرسپولیس یعنی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فرد را هم به خدمت گرفته اند تا به دنبال جام قهرمانی باشند.البته پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرده و منتظر صدور حکم ارکان قضایی فدراسیون است و به نظر می رسد بیرانوند در این بازی حساس هم درون دروازه قرمزپوشان تبریزی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم هر دو باشگاه را در آستانه این دیدار حساس به آرامش دعوت کرده است.اسکوچیچ فوتبال ایران را خیلی بهتر از و بیشتر از گاریدوی اسپانیایی سرمربی پرسپولیس می شناسد و همین مساله می تواند امتیاز مثبت بزرگی به سود تبریزی ها باشد.پرسپولیس مقابل ذوب آهن در هفته نخست نمایش بدی نداشت اما نتوانست پیروز شود ولی تراکتور به راحتی مس را با دو گل شکست داد. برنده این مسابقه تا هفته ها می تواند برای حریف کری بخواند.جمعی از بهترین بازیکنان لیگ در این دیدار حضور دارند و همه منتظر یک مسابقه مهیج و با کیفیت هستند. قندوز دروازه بان پرسپولیس دوئلی مخفی با بیرانوند خواهد داشت و هواداران پرسپولیس عیار دروازه بان خارجی تیم شان را امروز به خوبی ارزیابی می کنند!

استقلال ملوان، پرتکرارترین هفته دوم تاریخ لیگ
استقلال و ملوان در هفته دوم لیگ برتر باید در قزوین به میزبانی آبی‌ها به مصاف هم بروند. دوتیمی که در بازی نخست خود به برد رسیده‌اند و از این رو قطعا شاهد مصاف جذابی در روز جمعه خواهیم بود. نکته جالب توجه اینکه در تاریخ لیگ برتر، این چهارمین مصاف استقلال و ملوان در هفته دوم رقابت‌ها به شمار می‌آید. در هر سه مصاف قبلی، استقلالی‌ها با برد از زمین خارج شده اند. این دو تیم نخستین بار در هفته دوم لیگ پانزدهم در آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان مظلومی در آن دیدار با نتیجه دو بر صفر به برتری رسیدند. دو فصل پیش بار دیگر دو تیم در هفته دوم لیگ این بار در انزلی به مصاف هم رفتند که بازهم استقلال بود که با هدایت ریکاردو ساپینتو با نتیجه ۳-یک از سد ملوانان عبور کرد. و سرانجام فصل پیش سومین مصاف دوتیم در هفته دوم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم. دیداری که در پایان استقلال با تک گل حسین مرادمند با یک گل به برتری رسید. ضمن آنکه سیدحسین حسینی‌ در نیمه نخست آن دیدار پنالتی بازیکن ملوان را مهار کرد. یکی از چالش‌های این بازی مکان برگزاری این بازی بود و به یک گره کور تبدیل شده بود. آبی‌ها ابتدا خواستار برگزاری این بازی در شهر مشهد بودند که به دلیل همزمانی برگزاری مراسم اربعین در این شهر، امکان میزبانی مشهد از این دیدار حساس وجود نداشت. در ادامه نیز باشگاه استقلال به دنبال برگزاری این مسابقه در شهر قدس بود ولی به دلیل آماده نبودن استادیوم این شهر و برخی مشکلات دیگر، مسئولین شهر قدس مجوز برگزاری بازی در این شهر را به آبی‌ها ندادند تا سازمان لیگ تصمیم بگیرد که مسابقه با ملوان را در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار کند. این تصمیم با مخالفت باشگاه استقلال مواجه شد و آبی‌ها اعلام کردند به دلیل شرایط جوی که در بازی با شمس آذر در قزوین وجود داشته، تمایلی به میزبانی از ملوان در این ورزشگاه را ندارند که حالا مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر می‌گوید که امکان تغییر استادیوم وجود نداشته و دیدار دو تیم قطعا در قزوین برگزار می‌شود.

برنامه هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه اول شهریور 1403
گل‌گهر سیرجان - استقلال خوزستان، ساعت 19:30، ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
آلومینیوم اراک - نساجی مازندران، ساعت 19:30، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
تراکتور تبریز - پرسپولیس، ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
فولاد خوزستان - مس رفسنجان، ساعت 20:30، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
جمعه 2 شهریور 1403
ذوب‌آهن اصفهان - هوادار تهران، ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
چادرملوی اردکان - شمس آذر قزوین، ساعت 19:30، ورزشگاه شهید دستگردی تهران
خیبر خرم‌آباد - سپاهان اصفهان، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی خرم‌آباد
استقلال - ملوان بندر انزلی، ساعت 19:30، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

نظر شما