شناسهٔ خبر: 68306320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر کشور:

برگزاری ۵ انتخابات طی ۴ ماه در دنیا بی‌نظیر بود

وزیر کشور برگزاری ۵ انتخابات خبرگان رهبری، دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۴ ماه از سوی وزارت کشور را بی‌نظیر خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسکندر مؤمنی عصر امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ طی سخنانی در جلسه با احمد وحیدی، وزیر کشور پیشین و معاونین او در وزارت کشور، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آن‌را واقعه‌ای تلخ توصیف و اظهار کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد کشور در کمترین زمان ممکن بعد از این حادثه، به آرامش برسد و دولت جایگزین تشکیل شود.

وزیر کشور، رأی اعتماد به کل کابینه در روز چهارشنبه را، صحنه دیگری از وفاق ملی توصیف کرد و گفت: رأی اعتماد به کابینه دکتر پزشکیان، پیام وفاق و همبستگی ملی را به جهان مخابره کرد.

وی از حسن اعتماد مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در انتخاب خود به عنوان وزیر کشور، تشکر کرد و آن را افتخاری بزرگ برای خود در این مسئولیت دانست.

مؤمنی همچنین به برگزاری ۵ انتخابات خبرگان رهبری، دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۴ ماه از سوی وزارت کشور، اشاره کرد و گفت: برای این اقدام که در دنیا بی‌نظیر است، به احمد وحیدی و مجموعه همکاران در وزارت کشور خداقوت باید گفت که در این مقطع حساس زمانی بار اصلی مسئولیت آن را بر دوش کشیدند.

وزیر کشور همچنین از تلاش‌هایی که در ارتباط با اربعین در حال انجام است، تقدیر و از مسئولان ستاد اربعین و بخش‌های مختلف وزارت کشور تجلیل کرد و گفت: تسهیلات سفر و آماده‌سازی‌ها از جمله زیرساخت‌ها، به خوبی انجام شده است و تا این‌جا اربعینی باشکوه را شاهد بوده‌ایم که امید است طبق برنامه‌ریزی تا پایان پیش برود.

احمد وحیدی نیز در این نشست، ضمن تبریک و خیرمقدم به مؤمنی، با اشاره به واقعه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، گفت: این‌که در مدت کوتاه رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و وزرا هم رأی اعتماد گرفتند و حتی اولین جلسه هیأت دولت هم در همین روز برگزار می‌شود، نشانگر استحکام و قدرت کشور است که از این مرحله به راحتی عبور کرد.

وی افزود: چنین حوادث و چالش‌هایی در هر کجای دنیا رخ دهد، مسئله و بحران به دنبال دارد، حال آن‌که این استحکام و ساخت درونی نظام و جایگاه والای ولایت فقیه در جمهوری اسلامی است که کشور را از هر مشکلی عبور می‌دهد.

وحیدی با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیئت دولت پس از موفقیت در کسب رأی اعتماد از مجلس در همین روز، گفت: این امر نشان‌دهنده همدلی و همکاری دولت و مجلس و تحقق شعار وفاق ملی از سوی رئیس‌جمهوری محترم و اتفاقی ارزشمند است.

وزیر کشور دولت سیزدهم، در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر اسکندر مؤمنی در موقعیت جدید، به معرفی معاونان و مدیران وزارت کشور پرداخت و به‌صورت اجمالی گزارشی از هر یک از حوزه‌ها ارائه کرد.

در پایان این نشست، اعضای شورای مدیران وزارت کشور از دکتر وحیدی تقدیر کردند.

نظر شما