شناسهٔ خبر: 68306081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات مرغ به ۱۶ هزار تن رسید صادرات مرغ به ۱۶ هزار تن رسید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه امسال ۱۶ هزار تن مرغ توسط اتحادیه و زنجیره‌ها به بازار‌های هدف صادر شده است.

صاحب‌خبر -

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآوردها حاکی از آن است که مردادماه ۱۴۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

به گفته او، بنابر آمار در پنج ماهه نخست امسال حدود ۱۶ هزارتن مرغ توسط اتحادیه و زنجیره ها به بازارهای هدف صادر شده است. گفتنی است عمده عراق به عراق صادر شده و ترکمنستان و قطر به تازگی به جمع مقصد صادراتی اضافه شدند.

ابراهیمی ادامه داد: با تامین به موقع نهاده های دامی انتظار می رود که روند تولید پایدار بماند تا بتوانیم مسیر صادرات را مستمر طی کنیم و همواره به سمت توسعه بازارهای هدف گام برداریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده صادرات مرغ افزود: با توجه به آغاز روند تولید مرغ صادراتی پیش بینی می شود که تا پایان سال ۳۰ تا ۴۰ هزارتن دیگر مرغ به بازارهای هدف صادر شود.

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها، از ابتدای سال میزان عرضه نسبت به تقاضا فزونی داشته است به طوریکه در برخی مواقع با پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار وارد مذاکرده شدیم.

ابراهیمی گفت: براساس آمار ماهانه ۲۵۵ تا ۲۵۶ هزارتن گوشت مرغ تولید می شود که ۷ تا ۱۰ درصد این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما