شناسهٔ خبر: 68306047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عراقچی در محل کار خود در وزارت امور خارجه حاضر شد

متعاقب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سیدعباس عراقچی بعنوان وزیر امور خارجه دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، وی عصر امروز در محل کار خود در وزارت امور خارجه حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، متعاقب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سیدعباس عراقچی بعنوان وزیر امور خارجه دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، وی عصر امروز در محل کار خود در وزارت امور خارجه حضور یافت.

عراقچی در بدو ورود در محل یادمان شهدای وزارت امور خارجه حاضر شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و قرائت فاتحه، با آرمان‌های بلند شهیدان تجدید میثاق کرد.

پس از آن اولین جلسه شورای معاونین وزارت امور خارجه پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت، به ریاست عراقچی در محل این وزارت برگزار شد.

عراقچی در این جلسه ضمن تجلیل از شهیدان والامقام رئیسی و امیرعبداللهیان، آنان را شهدای خدمت به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت آنان اجر خدمت خالصانه خود به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند بزرگ دریافت کرده و به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند.

عراقچی مسئولیت‌ها را زودگذر اما فرصتی از سوی خداوند سبحان برای خدمت دانست و با اشاره به فرصت‌ها و نیز چالش‌ها در شرایط کنونی منطقه‌ای و بین‌المللی، و با توجه به انتظارات به حق رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور و ملت بزرگ و قدرشناس ایران از وزارت امورخارجه گفت؛ لازمست با تلاش جمعی و حداکثری، پاسخ درخوری به این انتظارات و امیدواری ها بدهیم و نقش شایسته و مؤثر وزارت امور خارجه را در پیشبرد حداکثری امور و توفیق کشور در حوزه های مختلف بخوبی ایفا نماییم. 

وزیر امور خارجه کشورمان پس از شنیدن دیدگاه‌های معاونین در خصوص برنامه های دیپلماتیک پیش رو، توصیه های کاری لازم را ارائه نمود و از معاونین وزیر خواست بدون کمترین وقفه امور مربوطه را با کمک همه مدیران و همکاران با جدیت و دقت دنبال نمایند. 

عراقچی از تلاش های مجدانه دکتر علی باقری در دوران سرپرستی وزارت امور خارجه و نیز معاونین و مدیران و همکاران این وزارت خانه بویژه در دوره پس از شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی باقری سرپرست سابق وزارت امور خارجه ضمن خیرمقدم به دکتر عراقچی، اعتماد رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و نمایندگان ملت ایران به دکتر عراقچی بعنوان وزیر امور خارجه را به ایشان تبریک گفت و از خداوند متعال برای وی در انجام موفقیت‌آمیز این مسئولیت خطیر، موفقیت مسئلت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما