شناسهٔ خبر: 68305972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آکسیوس:

قاهره طرح تل‌آویو درباره مرز مصر-غزه را رد کرد

پایگاه آکسیوس گزارش داده دولت مصر طرح ارائه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره کریدور فیلادلفیا در مرز بین مصر و غزه را رد کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه آکسیوس گزارش داده دولت مصر طرح ارائه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره کریدور فیلادلفیا در مرز بین مصر و غزه را رد کرده است.

این رسانه به نقل از یک منبع گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفتگو و وی را برای نشان دادن انعطاف‌پذیری بیشتر در خصوص توافق آتش‌بس/تبادل اسرا تحت فشار قرار دهد.

 مذاکره‌کننده‌های اسرائیل و مقام‌های آمریکایی می‌گویند مطالبات جدید نتانیاهو درباره این کریدور به یک مانع عمده برای توافق منجر شده است. بایدن خواستار اتخاذ موضعی نرم‌تر از سوی نتانیاهو در این باره است.

آکسیوس مدعی شده در جریان مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا مذاکره‌کننده‌های اسرائیلی به دستور نتانیاهو نقشه‌ای را به طرف‌های مذاکره‌کننده ارائه کردند. آن نقشه، طبق ادعای آکسیوس، نشان می‌داد اسرائیل برخی از نیروهایش را در منطقه مذکور کاهش داده، اما هنوز عده زیادی از نظامیان اسرائیلی در طول کریدور فیلادلفیا استقرار دارند.

 طبق گزارش آکسیوس، مصری‌ها این طرح را رد کردند و آمریکا به اسرائیل گفت که این نقشه راه به جایی نخواهد برد.

نتانیاهو روز دوشنبه گفت به آنتونی بلینکن گفته است که او می‌خواهد کنترل کل کریدور فیلادلفیا در دست ارتش اسرائیل باشد.

 او علاوه بر این در دیدار با خانواده‌های اسرا مدعی شد که احتمالا بلینکن را مجاب کرده که با طرحش موافقت کند. مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با آکسیوس این ادعا را رد کرده و گفته‌اند بلینکن مجاب نشده و تأکید کرده که آمریکا با نتانیاهو بر سر این موضوع توافق ندارد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما