شناسهٔ خبر: 68305298 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

۹۶۹ زائربه بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند

مریوان_ رییس بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی سیار ماموستا شهید شیخ الاسلام مرز باشماق گفت: ۹۶۹ زائر اربعین حسینی به بیمارستان سیارشهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق مراجعه کردند و درمان شدند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مصطفی فرامرزی اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ستاد سلامت اربعین سه سال متوالی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در مرز باشماق فعال است.

به گزارش مهر، وی افزود: بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده و شامل بخش‌های مختلف اورژانس، داروخانه، اتاق سرد برای زائرانی که گرمازده شدند، اتاق احیا و بخش بستری خواهران و برادران است.

فرامرزی عنوان کرد: امسال این بیمارستان با بیمارستان شهید قاضی سپاه استان در کنار هم و مکمل هم بخش رادیولوژی و آزمایشگاه و درمانگاه را راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: خدمات ارائه شده در این بیمارستان رایگان بوده و با ۱۰۱ پرسنل، پزشک و پرستار و خدماتی و کادر درمان از ۱۷ مرداد در مرز باشماق مستقر شده است.

رئیس بیمارستان سیار شهید شیخ الاسلام اذعان کرد: تجهیزات و امکانات این بیمارستان کامل و مورد تأیید وزارت بهداشت کشور بوده و تاکنون ۹۶۹ زائر به آن مراجعه کردند که ۶ مورد آن‌ها به سطح شهر انتقال یافته و مابقی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

خدمات بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق شبانه‌روزی است

فرامرزی بیان کرد: خدمات بیمارستان ۲۴ ساعته است و تجهیزات کامل بیمارستانی را دارا است و قابلیت افزایش تخت هم دارد و حالت درمانگاه و بستری موقت هم در آن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش بهداشت دانشگاه با شعار پیشگیری بهتر از درمان است، در پایگاه‌های بهداشتی در نقطه صفر مرزی ۲۴ ساعته فعال است و در کل طول سال هم فعالیت دارد.

رئیس بیمارستان سیار شهید شیخ‌الاسلام گفت: در طول مدت اربعین ظرفیت کارشناسان آن چند برابر شده و از ۱۷ مرداد ۴۳ هزار و ۹۸۱ نفر تحت مراقبت بهداشتی شدند.

فرامرزی اذعان کرد: در زمینه شناسایی بیماری‌های واگیر دار و درمان برای جلوگیری از سرایت ۶۶ مورد تست وبا، ۱۰۸ مورد تست کرونا و آنفولانزا انجام شده که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم.

وی بیان کرد: بهداشت محیط زوار هم مهم است و در کل موکب‌های استان در محور‌های مواصلاتی و ایستگاه‌های صلواتی ۴ هزار و ۲۹۷ بازرسی از مواد غذایی انجام شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد:، چون بحث تغذیه و مواد غذایی زوار مهم است بدون هماهنگی و ۲۴ ساعته بازرسی از موکب‌ها انجام خواهد شد.

انجام ۳۵۷۲ تست و نمونه از آب آشامیدنی مواکب ایام اربعین

فرامرزی ادامه داد: شروع نظارت‌ها از ۱۷ مرداد بوده و تاکنون ۳ هزار و ۵۷۲ تست و نمونه از آب آشامیدنی موکب و ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به گرما نظارت بیشتر بر مواد غذایی و تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه هست که تاکنون ۳ هزار و ۵۶۸ سنجش انجام شد و در نتیجه آن ۲ هزار و ۲۱۶ هزار کیلو گرم مواد غذایی معدوم شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان بهداشتی در موکب‌ها ۱۳۴۳ هزار آموزش ساعتی و چهره به چهره برگزار کردند و در هر موکب یک نماینده در بحث بهداشت محیط با دانشگاه در ارتباط است.

فرامرزی گفت: در بخش اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ساعات کاری افزایش یافته و ۷۵ پایگاه شهری و جاده‌ای داریم که ۴۰ پایگاه جاده‌ای و ۳۱ پایگاه شهری و یک اورژانس هوایی با پشتیبانی اعزام سریع به سنندج داریم.

فعالیت یک اتوبوس آمبولانس ۱۰ تخته در مرز باشماق

وی تصریح کرد: یک اتوبوس آمبولانس ۱۰ تخته مستقر هم در مرز وجود دارد که پایگاه اورژانس آن ۲۴ ساعته فعال است.

رئیس بیمارستان شهید شیخ‌الاسلام اذعان کرد: همچنین موتور آمبولانس‌های مستقر هم برای تسریع در خدمت رسانی فعال هستند که تاکنون ۳۵ مأموریت برای زائرین انجام دادند و بعد کارشناسان ۱۱۵ را در صورت نیاز خبر کردند که ۱۹ زائر هم اعزام به درمانگاه‌های سطح شهر داشتند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی از زائران در استان نداشتیم و تمام تجهیزات مستقر در مرز به روز و کادر درمان همه کارشناسان آکادمی هستند.

نظر شما