شناسهٔ خبر: 68305144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتقال دولت‌ها در جمهوری اسلامی به شکل مردم‌سالارانه اتفاق می‌افتد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم عصر امروز (چهارشنبه) بعد از اخذ رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی و حضور در جلسه هیئت دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمد و بر مسند این وزارتخانه نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم بعد از حضور در این وزارتخانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه فرهنگ حوزه‌ای حساس با دامنه گسترده است که ذی‌نفعان متعدد با مطالبات گوناگون را در برمی‌گیرد.

وی با قدردانی از زحمات وزیر فرهنگ دولت سیزدهم گفت: زحمات دکتر اسماعیلی در سه سال در وزارت فرهنگ حتماً مؤثر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اصل مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم‌سالاری شکل گرفته و نقل و انتقال دولت‌ها به شکل مردم‌سالارانه اتفاق می‌افتد.

صالحی سیاست‌گذاری‌های رهبر معظم انقلاب و قوانین بالادستی در تغییرات را به رشته تسبیح تعبیر کرد و افزود: طبعاً رشته تسبیحی ثابت در حوزه‌های مختلف وجود دارد از جمله سیاست‌گذاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند، از این رو قوانینی که به عنوان قوانین بالادستی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر حاکم است، می‌تواند در همین چارچوب کلان مطرح باشد و به مسیر حکمرانی فرهنگی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ایده‌های مختلف و تنوع روش‌ها به کمک ذی‌نفعان این حوزه آمده است، درباره فعالیت در فضای مجازی نیز گفت: تا امروز فضای مجازی بنده یک حوزه شخصی بوده و در طول مسئولیتم در رسانه اطلاعات نیز فضای مجازی شخصی خود را داشتم و حالا که مسئولیت وزارت فرهنگ را بر عهده دارم این فضا یک فضای حقوقی است که طبعاً این دو ساحت در عین ارتباط انفصال‌هایی هم نسبت به یکدیگر دارند.

صالحی با اشاره به محورهای نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در حوزه‌های مختلف تغییرات اجتماعی را شاهدیم که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و حتماً مبانی، اصول، مقصد و دغدغه‌های مشترک داریم اما مطابق توصیه‌ها برای فرزند زمان خود بودن، باید تغییرات زمان را مشاهده و متناسب با آن روش‌های خود را نیز تنظیم کنیم.

نظر شما