شناسهٔ خبر: 68304971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قرارگاه خبری شهید همدانی؛ قرارگاه خبری شهید همدانی؛

اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان ، در دولت شهید رئیسی برای اجرای طرح‌های عمرانی در گلستان اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان ، در دولت شهید رئیسی برای اجرای طرح‌های عمرانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، مدیرکل ورزش و جوانان ، مدیر کل فنی و حرفه ای ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان امروز با حضور در قرارگاه شهید همدانی به بیان عملکرد گذشته و طرح های آینده پرداختند.

صاحب‌خبر -

علی نورانی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت هر روز میزبان مدیران استان است گفت: در ۳ سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام اقدامات عمرانی به استان اختصاص یافت.

او افزود: از این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آب، ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش راه، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان، هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان در بخش مدارس و ۴۴۴ میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان هزینه شده است.

سعیدگل فیروزی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم خبر داد: ۱۳ طرح عمرانی، تجهیزات پزشکی و اداری با هزینه ۱۱۷ میلیارد تومان هفته دولت در استان افتتاح می‌شود که مرکز غربالگری بیمارستان پیامبر اعظم، اورژانس بیمارستان طالقانی گنبد و دستگاه سی تی اسکن مراوه تپه از مهمترین این طرحهاست.

او افزود: با رایزنی‌ها انجام شده قرار است اولین دستگاه دولتی سی تی آنژیوگرافی قلب وارد استان شود.

برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی گفت: در هفته دولت ۶ طرح ورزشی افتتاح و ۳ طرح کلنگ زنی خواهد شد که ۳۸ میلیارد تومان در مجموع اعتبار آنهاست.

برزمینی گفت: ۲۵ خانه ورزش روستایی نیز تجهیز و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

او همچنین گفت: ۱۶۰ تشکل مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در استان فعال هستند.

حمزه کرایلو مدیر کل فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در جمع خبرنگاران خبر داد: در دولت سیزدهم بودجه آموزش‌های فنی و حرفه از ۱۵ به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او افزود: در دولت سیزدهم تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای نیز از ۱۷ به ۲۰ مرکز و فضای آموزشی از دو هزار و ۸۱۶ کارگاه به ۳ هزار و ۵۹۳ کارگاه افزایش یافت.

کرایلو گفت:اولین کارگاه هوش مصنوعی استان را در هفته مهارت در گنبدکاووس رونمایی کردیم.

ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این قرارگاه گفت: در هفته دولت امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۳۱ طرح به ارزش ۳۱۹ میلیارد تومان خواهیم بود.

او ادامه داد: مجوز مالی ۱۵ هزار متر مکعب شیرین سازی آب دریای خزر اخذ شد که بزودی سازمان برنامه و بودجه مجوز خرید تضمینی آن را صادر خواهد کرد.

حیدریان گفت: در ۱ سال گذشته لایروبی ۱۱۸ کیلومتر رودخانه، افزایش ۸ حلقه چاه تامین آب شرب، افزایش ۲۷ هزار متر مکعب مخزن، اجرای ۴ هزار هکتار پروژه آبیاری و زهکشی، انسداد ۴۴۶ حلقه چاه غیرمجاز و نصب ۱۰۷۴ دستگاه کنتور هوشمند انجام شده است.

درویشعلی حسن زاده، مدیرکل صمت استان نیز گفت: امسال در هفته دولت ۳۸ واحد در ۱۱ شهرستان با اشتغال ۶۵۰ نفر افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: از هفته دولت پارسال تاکنون ۱۳۷ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

حسن زاده افزود:در یک سال گذشته ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت.

همچنین برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: گلستان در تولید دانه‌های روغنی، گوشت گرم مرغ، زراعت توتون، واگذاری تصدی گری‌ها و جشنواره شهید رجایی رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

نظر شما