شناسهٔ خبر: 68304694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مربی تیم جودو نوجوانان ایران، گفت: جودوی ایران برای بازگشت به روزهای خوب نیاز به زمان دارد، چراکه همین اعضای تیم‌های نوجوانان و جوانان، آینده‌ساز این رشته هستند.

بنا: جودوی ایران نیاز به زمان دارد/ نوجوانان و جوانان، آینده‌ساز این رشته هستند

بنا: جودوی ایران نیاز به زمان دارد/ نوجوانان و جوانان، آینده‌ساز این رشته هستند

صاحب‌خبر -

وحید بنا در خصوص اعزام تیم نوجوانان جودوی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در آستانه اعزام به این رویداد مهم، بچه‌های ما شرایط خوبی دارند و چند روز دیگر در تاتامی آسیایی به مصاف حریفان قدرتمندی می‌روند.

وی افزود: جودوکاران نوجوان انگیزه بالایی دارند و تمرینات خوبی انجام داده‌اند. همراه با محمد جناب‌زاده سرمربی تیم، سعی کردیم بچه‌ها را به شرایط خوبی برسانیم.

بنا با تاکید براینکه اکثر کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری خوبی در جودو انجام داده‌اند، گفت: به غیر از کشورهای صاحب سبکی مثل ژاپن، کره‌جنوبی، ازبکستان، قزاقستان و مغولستان که از بهترین‌های جهان هم هستند، کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز با استخدام مربیان ژاپنی و کره‌ای، سرمایه‌گذاری بالا و حضور در تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک مختلف، اکنون پیشرفت فراوانی داشته‌اند.

ملی‌پوش سابق جودوی ایران، تصریح کرد: چهار سالی که با بی‌عدالتی، تعلیق بودیم، از جودوی روز جهان عقب افتادیم و همینکه بعد از چند سال دوباره در کوران مسابقات هستیم برای ما اتفاق مهمی است.

بنا گفت: تلاش می‌کنیم در حد توان عملکرد خوبی در آسیایی کره‌جنوبی داشته باشیم اما باید پذیرفت که جودوی ایران نیاز به زمان دارد.

وی با تاکید بر توجه به تیم‌های پایه، اظهار داشت: خوشبختانه در فدراسیون جودو به تیم‌های نوجوانان و جوانان توجه خوبی می‌شود و ساختن آینده جودوی ایران به همین نفرات فعلی تیم‌های نوجوانان و بستگی دارد.

ترکیب تیم جودو نوجوانان ایران در آسیایی کره‌جنوبی:

۵۰ کیلوگرم: امیرحسین چگینی

۶۰ کیلوگرم: متین عبادی

۸۱ کیلوگرم: محمدامین اشرفی

۹۰+ کیلوگرم: علیرضا نیک‌سرشت و محمدمهدی مظلوم

نظر شما