شناسهٔ خبر: 68304005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۴ خانه ورزش روستایی در تیران راه‌اندازی شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: ۲۴ خانه ورزش روستایی در این شهرستان راه اندازی شده که ۱۶ باب آن فعال بوده و مابقی روستاها نیز از این امکانات بی بهره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد بهارلویی امروز _چهارشنبه سی و یکم مرداد- در نشست با جمعی از معتمدین محلی روستایی تیران و کرون به راه اندازی خانه‌های ورزش اشاره و اظهار کرد: این مراکز در روستاها با کمک هیأت ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی‌محلی تجهیز می‌شوند.

وی افزود: ۲۴ روستای این شهرستان تجهیزات دریافت کرده و در گذشته خانه ورزش روستایی راه‌اندازی شده که تنها ۱۶ باب آن فعال است و مابقی به دلیل مشکل مکان و یا عدم استقبال مردم بدون برنامه مانده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۴۰ روستا در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: پیگیری تأسیس خانه‌های ورزش روستایی در مابقی مناطق در حال انجام است که درخواست روستاییان و تأمین مکان در فاز اول اولویت دارد.

بهارلویی اضافه کرد: در بعضی از روستاها سالن ورزشی احداث شده که برنامه‌های ورزشی در این مرکز انجام و روستاهای همجوار نیز از این ظرفیت و امکانات استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به احداث خانه نشاط و تندرستی در منطقه روستایی بخش کرون، گفت: برای اجرای این پروژه ۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که وزارت ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و اعتبارات محلی برای آن اختصاص خواهد یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت ورزشکار سازمان یافته این شهرستان افزایش یافته است، تصریح کرد: تأمین امکانات و دسترسی آسان به مراکز فرهنگی و ورزشی در افزایش تعداد ورزشکاران مؤثر بوده است.

بهارلویی یادآورشد: فرهنگ ورزش و کاهش بی‌تحرکی در بین مردم نهادینه شده و به این حوزه برای افتخار آفرینی و کسب مقام قهرمانی نگاه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات ورزشی در منطقه خاطرنشان کرد: اعتبارات ورزش و جوانان به تنهایی پاسخگوی این دسته از نیازها نبوده و با توجه به مأموریت متنوعی که بر عهده دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مثل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و هلال احمر قرار دارد آنان نیز در امر توسعه زیرساخت‌های ورزشی همکاری کنند.

نظر شما