شناسهٔ خبر: 68303152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کم‌کاری سازمان‌های بیمه‌گر عامل کمبود شیرخشک در خوزستان کم‌کاری سازمان‌های بیمه‌گر عامل کمبود شیرخشک در خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر همچون تامین اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، هزینه مربوط به داروخانه‌ها را پرداخت نکردند؛ از این رو داروخانه‌ها توان تامین شیرخشک را ندارند.

صاحب‌خبر -

مسعود مهدوی نیا  در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: انبار شرکت‌های توزیعی، شیرخشک به اندازه کافی یا مازاد بر نیاز استان دارند اما چالش پیشرو در زمینه توزیغ این کالا پرداخت نشدن مابه تفاوت مبلغ به داروخانه عنوان شده است که بعضا این عدم پرداختی به ۶ ماه هم رسیده است.

 او یکی از معضلات اصلی خوزستان در حوزه دارو را نبود کارخانجات داروسازی عنوان کرد و افزود: هیچ وقت کارخانه سرم سازی و شرکت‌های داروسازی در خوزستان نبوده اما در سه سال گذشته پس از انجام رایزنی ها، تفاهمنامه‌ای میان استانداری و یک هلدینگ منعقد شده تا اولین شرکت تولید کپسول‌های ژلاتین دارویی که یکی از ضروریات اصلی دیگر داروها است را تولید و همچنین با راه اندازی این کارخانه، کارخانه‌هایی دیگر که نیاز به این ماده اولیه داشتند نیز راه‌اندازی شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  به طرح راه‌اندازی شهرک دارویی خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح در سفر سال گذشته رئیس سازمان غذا و دارو پیشنهاد شد تا شرکت های دارویی و سرمایه‌گذاران در این عرصه مشارکت کنند.

آقای مهدوی‌نیا همچنین به برخورداری استان از آزمایشگاه‌های پیشرفته برای آزمایش کالاهای وارداتی خبر داد و افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه‌ها توقف کشتی‌ها در بندر به حداقل زمان ممکن رسیده است.

 او همچنین به نزدیک شدند فصل مشکلات تنفسی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه ضرورت دارد اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام شود.

نظر شما