شناسهٔ خبر: 68302754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مرسدس‌بنز تولید خودروهای لوکس کلاس S را به‌دلیل آمار فروش ضع... -

اقتصاد ایران: تولید سدان لوکس و پرچم‌دار مرسدس‌بنز کلاس S به‌دلیل فروش پایین، کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

کلاس S، یکی از لوکس‌ترین و نمادین‌ترین خودرو های مرسدس‌بنز، به‌دلیل کاهش فروش، دوران چالش‌برانگیزی را تجربه می‌کند. در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴، فروش کلاس S با کاهش ۳۷ درصدی به ۱۶٬۹۰۰ دستگاه رسید. مرسدس‌بنز آمار فروش سدان پرچم‌دارش در سه‌ماهه‌ی دوم را منتشر نکرده است.

یکی از سخنگویان مرسدس‌بنز در مصاحبه‌ای با Automobilwoche اعلام کرد که کلاس S در یک شیفت در کارخانه‌ی ۵۶ زیندلفینگن آلمان تولید خواهد شد. به این معنی که میزان تولید کاهش یافته و کارخانه به‌دلیل کاهش فروش، با تمام ظرفیتش کار نمی‌کند.

نمای بالا و عقب مرسدس‌ بنز S680 سدان
Mercedes Benz
نمای سه‌چهارم جلو مرسدس‌ بنز S680 سدان
نمای جلو مرسدس‌ بنز S680 سدان

Automobilwoche با استناد به یکی از تأمین‌کننده‌ی قطعات مرسدس‌بنز می‌گوید که کاهش تولید کلاس S یک «فاجعه» است و برخی از کارگران وظایف تولیدی دیگری در همان کارخانه برعهده خواهند گرفت.

نمای داخل کابین مرسدس‌ بنز S680 سدان
صندلی‌های عقب کابین مرسدس‌ بنز S680 سدان

با نگاهی به رقبای اصلی کلاس S می‌توان دید که فروش کلی BMW در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافته درحالی‌که فروش آئودی روند نزولی به خود گرفته است. تقاضا برای خودروهای سری ۷ و سری ۸ تا ماه ژوئن (خرداد و تیر) با ۱۱٫۴ درصد افزایش به ۳۰٬۲۴۹ دستگاه رسید و خودروهای سایز متوسط آئودی با ۱۶٫۵ درصد کاهش، فروش ۸۴۸۷ دستگاهی داشتند.

مقالات مرتبط
  • مرسدس-مایباخ SL 680 معرفی شد؛ تلاقی تجمل و راحتی در رودستر آلمانی‌ها [تماشا کنید]
  • مرسدس به این زودی‌ها موتور‌های درون‌سوز را کنار نمی‌گذارد

مرسدس‌بنز می‌خواهد به‌زودی از مدل فیس‌لیفت کلاس S با بهودهایی در طراحی داخلی و خارجی و فناوری‌های پیشرفته‌تر رونمایی کند. به‌گفته‌ی اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس‌بنز، این شرکت با سرمایه‌گذاری روی توسعه‌ی موتورهای احتراقی، اهداف بلندپروازانه‌ی توسعه‌ی خودروهای برقی خود را تعدیل کرده است. از سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها خودرویی محسوب می‌شود که هنوز موتور ۱۲ سیلندر دارد؛ موتوری که فقط در مدل لوکس میباخ ارائه می‌شود.

مرسدس‌بنز پیش‌تر مدل‌های کوپه و کبریولت (روباز) کلاس S را نیز تولید می‌کرد؛ اما به‌دلیل فروش پایین، تولیدشان را در سال ۲۰۲۱ پایان داد.

برچسب‌ها:

نظر شما