شناسهٔ خبر: 68302706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

وام قرض الحسنه | شرایط دریافت وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه بدون سود بانک سینا | وام قرض الحسنه 300 میلیونی با اقساط 48 ماهه

در ادامه جزئیات جدید از دریافت وام قرض الحسنه بانک سینا را بخوانید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

وام قرض الحسنه بدون سود 300 میلیون تومانی بانک سینا با دوره بازپرداخت حداکثر 48 ماهه، به سپرده‌گذاران واجد شرایط این بانک تعلق می‌گیرد.

بانک سینا در طرح تسهیلاتی آفتاب به سپرده‌گذارانی که در این بانک حساب سپرده قرض‌الحسنه دارند و از مدت‌زمان خواب سپرده آنها بین یک تا ۱۲ ماه می‌گذرد، این امکان را می‌دهد که تا سقف 300 میلیون تومان وام بدون سود دریافت کنند. 

سپرده‌گذارانی واجد شرایط دریافت این وام هستند که به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند و رتبه اعتباری مناسبی نزد بانک مرکزی دارند. ضمانت این وام را ضامن رسمی به عهده دارد و هزینه‌های جانبی دریافت این وام 100 هزارتومان، شامل هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی می‌شود.

سقف مبلغ این وام 300 میلیون تومان تعیین شده است و هر وام‌گیرنده می‌تواند تا 147.2 درصد مبلغ سپرده خود وام دریافت کند. با وجود این، ضریب این تسهیلات به مدت سپرده‌گذاری و مدت بازپرداخت آن بستگی دارد. جدول زیر جزئیات این ضریب را نشان می‌دهد.

مدت سپرده‌گذاری (ماه) مدت بازپرداخت (ماه) ضریب تسهیلات (درصد)

۱ ۶ 23.6

۱۲ 13.1

۳ ۶ 71.9

۱۲ 40

۲۴ 22.1

۶ ۶ 147.2

۱۲ 81.9

۲۴ 45.3

۳۶ 36

۴۸ 32.5

۹ ۲۴ 60.5

۳۶ 49.9

۴۸ 40

۱۲ ۲۴ 94.9

۳۶ 68.1

۴۸ 54.5

حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات 48 ماه تعیین شده است و وام‌گیرنده در صورت دریافت وام 300 میلیون تومانی با دوره بازپرداخت 48 ماهه، ماهانه ملزم به بازپرداخت 6 میلیون و 818 هزار تومان به بانک است. از آنجا که این وام بدون سود است، وام‌گیرنده همان 300 میلیون تومان را در زمان سررسید به بانک پرداخت می‌کند.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بدون ضامن بانک ملی

متقاضی دریافت این طرح باید دارای حساب قرض الحسنه در بانک ملی، دارای رتبه اعتباری B، A یا C از سوی بانک مرکزی و همچنین گواهی کسر از حقوق برای ارائه به بانک و ضمانت باشد تا بتواند برای ثبت‌نام و دریافت وام اقدام کند.

وام‌گیرنده پس از دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارت اعتباری، باید با احتساب ۲۳ درصد سود طی ۳۶ ماه در هر قسط ماهانه مبلغ سه میلیون و ۲۰۵ هزار تومان به بانک ملی بپردازد. پس از اتمام زمان بازپرداخت اقساط نیز مجموع پرداختی‌های وام‌گیرنده به ۱۵۳ میلیون تومان می‌رسد.

این طرح شامل هزینه‌های جانبی به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز بابت تشکیل پرونده و اعتبارسنجی می‌شود که وام‌گیرنده ملزم به پرداخت آن به بانک ملی است.

جزئیات دریافت وام قرض الحسنه بانک مسکن

متقاضی دریافت این طرح باید پس از افتتاح حساب جاری، حداقل یک میلیون تومان را تحت عنوان سپرده در حساب خود قرار دهد.

البته باید حداقل یک تا ۱۲ ماه از سپرده‌گذاری گذشته باشد تا متقاضی مشمول دریافت این تسهیلات شود.

متقاضی همچنین باید با ارائه ضامن رسمی و اعتبار شغلی،‌ به بانک ثابت کند که می‌تواند مبلغ اقساط را کامل و به‌موقع پرداخت کند.

همچنین بانک مسکن باید از وضعیت بدهکاری نبودن او به شعب و نداشتن چک برگشتی اطمینان حاصل کند.

نسبت مبلغ وام به میانگین سپرده در طرح ثمر بانک مسکن، از پنج تا ۳۲۰ درصد متغیر است که بر اساس دوره سپرده‌گذاری و زمان بازپرداخت وام تعیین می‌شود.

پس از دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن،‌ با مبنا قرار دادن کارمزد چهار درصدی و مهلت بازپرداخت اقساط ۶۰ماهه، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت پنج میلیون و ۵۲۴ هزار تومان در هر قسط خواهد بود.

به این ترتیب، جمع اقساط طرح ثمر نیز در پایان مدت سررسید به ۳۳۱ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان می‌رسد.

همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز بابت هزینه‌های جانبی که شامل تشکیل پرونده و مراحل اعتبارسنجی می‌شود از وام‌گیرنده دریافت خواهد شد.

مزایای وام قرض الحسنه بدون ضامن

بانک رفاه کارگران به منظور تنوع سبد محصولات و خدمات و برای حمایت بیشتر از مشتریان خود، طرح تسهیلاتی به نام «امید رفاه» را تدارک دیده است. این وام قرض الحسنه بدون نیاز به سپرده بوده و با کارمزد چهار درصدی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

آن دسته از افرادی که به دریافت وام 30 میلیون تومانی بدون سپرده بانک رفاه تمایل دارند باید اعتبار مورد نظر بانک را داشته باشند. بعد از دریافت وام مذکور، فرد در بازه 24 ماه امکان بازپرداخت اقساط را دارد.

علاوه بر اشخاص حقیقی، شرکت‌های مرتبط با بانک رفاه نیز امکان درخواست چنین تسهیلاتی را دارند. منتهی برای این نوع شرکت‌ها سقف تسهیلات 100 میلیون تومان و کارمزد 6 درصد اعلام شده است.

میزان اقساط برای سقف وام 30 میلیون تومانی با کارمزد و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده، 1 میلیون و 363 هزار و 636 تومان است. کل سود وام به 1 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد. جمع رقم تسهیلات و سود آن نیز 31 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است.

مقدار اقساط برای سقف وام 100 میلیون تومانی با کارمزد و مدت زمان بازپرداخت معین، 4 میلیون و 432 هزار و 61 تومان است. کل سود وام به 6 میلیون و 369 هزار و 465 تومان می‌رسد. جمع رقم اقساط و سود آن نیز 106 میلیون و 429 هزار و 465 تومان اعلام شده است.

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما