شناسهٔ خبر: 68297020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام بدون ضامن | ثبت نام وام بدون ضامن

وام بدون ضامن 100 میلیونی بانک تجارت با اقساط 48 ماهه | عجله کنید و این عالی با پرداخت آسان را از دست ندهید

وام بدون ضامن 100 میلیون تومانی بانک تجارت با نرخ سود 23 درصد ویژه افرادی است که حقوق و مستمری خود را از این بانک دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 بانک تجارت در طرح «وام بدون ضامن» خود، به افرادی که مستمری‌ و حقوق خود را از این بانک دریافت می‌کنند وام با حداقل مبلغ 50 میلیون تومان و حداکثر 100 میلیون تومان پرداخت می‌کند. دریافت این تسهیلات ملزم به داشتن ضامن رسمی نیست و متقاضیان می‌توانند پس از اعتبارسنجی و ارائه نامه کسر از حقوق در لیست مشمولان دریافت این وام شوند. نرخ سود اعلام‌شده برای این وام 23 درصد است و وام‌گیرنده حداکثر 48 ماه برای بازپرداخت وام فرصت دارد.

جزئیات وام بدون ضامن بانک تجارت

پیش‌نیاز دریافت وام بدون ضامن 100 میلیون تومانی بانک تجارت، افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این بانک است. افزون بر آن، این وام تنها به افرادی پرداخت می‌شود که دارای رتبه اعتباری «B»، «A» یا «C» از بانک مرکزی باشند.

مبلغ اقساط وام بدون ضامن 100 میلیون تومانی بانک تجارت چقدر است؟

وام‌گیرنده پس از دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون ضامن بانک تجارت با نرخ سود 23 درصدی و دوره بازپرداخت 48 ماهه، باید در هر قسط به بانک تجارت مبلغ سه میلیون و 205 هزار تومان بپردازد. جمع اصل مبلغ وام و سود 23 درصدی نیز در پایان مدت سررسید به 153 میلیون تومان می‌رسد.

شایان ذکر است وام‌گیرنده موظف به پرداخت یک میلیون و 100 هزارتومان بابت هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی نیز خواهد بود.

در سال‌های اخیر برخی از بانک‌ها از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست‌های خانوار برای تسهیل در پرداخت وام‌های خرد استفاده کرده و از این طریق به متقاضیانشان وام داده‌اند.

به طور مثال بانک کشاورزی در اواخر دهه ۹۰، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب‌های یارانه‌ای اشخاص بود.

با این حال گاهی نیز اخباری در خصوص اختصاص وام‌هایی با کارت یارانه از سوی برخی قرض‌الحسنه ها و بانک‌ها منتشر می‌شود که صحت ندارد. به طور مثال اخیرا قرض‌الحسنه‌ای در تهران مدعی شده بود با کارت یارانه، وام ۱۰ میلیون تومانی می‌دهد که این موضوع بلافاصله توسط پلیس فتا تکذیب شد.

بهمن ماه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، حساب یارانه و سهام عدالت را ضامن پرداخت تسهیلات بانکی کردند.

گرچه این موضوع در بودجه سال گذشته نیز آمده بود اما ضمانت اجرایی کاملی برای آن درنظر گرفته نشد و به درستی پیاده‌سازی نشد. وثیقه قرار دادن کارت یارانه مخالفانی دارد که آن‌ها معتقدند میزان حساب یارانه افراد نسبت به مبلغ پرداختی وام‌هایی ازجمله وام ازدواج، تنها می‌تواند بخش اندکی را پوشش دهد و بر همین اساس نمی‌توان صرفا با حساب یارانه و سهام عدالت، وام‌های مبالغ بالا را ضمانت کرد.

نظر شما