شناسهٔ خبر: 68300004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

طی اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی؛

همه وزیران پیشنهادی پزشکیان از مجلس رأی اعتماد گرفتند

براساس گزارش خبرنگار سایت دیده‌بان ایران، طی اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، تمام وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم توانستند که رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را اخذ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت دیده‌بان ایران، تمام وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم که هفته گدشته توسط مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بودند، توانستند رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را اخذ کنند. 

مسعود پزشکیان دقایقی قبل در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای انتخاب همه وزرا، توافق‌های لازم با رهبری انجام شده است و تاییدهای مورد نیاز هم از نهادهای امنیتی دریافت شده است. 

رئیس‌جمهور عصر امروز در آخرین دفاع از فهرست وزیران پیشنهادی خود در صحن مجلس گفت: برای انتخاب وزیران پیشنهادی، با همه کسانی که باید توافق می‌کردیم، توافق کردیم، از جمله با سازمان‌های امنیتی اطلاعات و سپاه. همه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم انتخاب شده‌اند. 

وی همچنین به فرآیند انتخاب برخی وزیران پیشنهادی اشاره و بیان کرد: آقای صالحی (وزیر پیشنهادی ارشاد) نمی‌خواست به کابینه بیاید، اما با دستور آقا آمد. خانم صادق (وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی) را هم خود آقا گفت که بیاید. آقای عراقچی هم اولین کسی بود که قبل از این که لیست را تکمیل کنیم، آقا، او را قبول کرد. 

پزشکیان همچنین تاکید کرد که برای افرادی نظیر احمد میدری (وزیر پیشنهادی کار)، محمدرضا ظفرقندی (وزیر پیشنهادی بهداشت)، رضا صالحی امیری (وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری) و عبدالناصر همتی (وزیر پیشنهادی اقتصاد)، هماهنگی‌ها و تفاهم‌های لازم با رهبری و نهادهای امنیتی کشور صورت گرفته است. 

تاکید پزشکیان روی این چهار نفر به این خاطر بود که ساعاتی پیش در خبری اعلام شد که افراد مذکور نتوانسته‌اند رای اغلب اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس با ۲۱۱ عضو را کسب کنند، اما رئیس‌جمهور در سخنان خود از نمایندگان خواست که اجازه دهند که وفاق و همدلی در تیم او به هم نخورد. 

بر این اساس، فهرست وزیران هیات دولت چهاردهم به این شرح است: علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر دفاع، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی، محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسکندر مومنی، وزیر کشور، سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان. 

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما