شناسهٔ خبر: 68299934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

آتش گرفتن یک کامیون تسلا در بزرگراهی در کالیفرنیا

حانیه شریف حانیه شریف

صاحب‌خبر -

یک کامیون تسلا سِمی (Tesla Semi) صبح زود دوشنبه از جاده‌ای در بزرگراهی در کالیفرنیا خارج شد، با درخت‌ها برخورد کرد و سپس آتش گرفت. به گزارش شبکه خبری KCRA 3، نیروهای آتش‌نشانی کالیفرنیا اولین بار بعد از ساعت ۳ بامداد به محل تصادف نزدیک مرز نوادا رسیدند و این حادثه باعث بسته شدن 16 ساعت جاده I-80 شد.

طبق گزارش Electrek، آتش‌نشانان با هزاران گالن آب تلاش کردند تا باتری‌های لیتیوم-یونی این خودروی الکتریکی تسلا را خنک کرده و منتظر ماندند تا سلول‌های باتری به طور کامل سوخته و از بین بروند و دمای آن به حدود ۱۰۰ درجه فارنهایت برسد. حدود ساعت ۴ بعدازظهر دمای باتری‌ها به سطح ایمن‌تری رسید و نیروها شروع به انتقال باقی‌مانده این کامیون به کارخانه گیگافکتوری تسلا در اسپارکس، نوادا کردند. بزرگراه پس از ساعت ۷ بعدازظهر به طور کامل بازگشایی شد.

پلیس بزرگراه کالیفرنیا به شبکه خبری KCRA 3 اعلام کرد که راننده کامیون سِمی پس از خارج شدن از محل تصادف به بیمارستان منتقل شده است. اکنون مقامات در حال بررسی علت این تصادف هستند، تا مشخص شود آیا راننده در حین رانندگی به خواب رفته بود یا خیر. تسلا معمولاً از این کامیون‌های تجاری کلاس 8 ، برای حمل باتری‌های تازه‌ساخت استفاده می‌کند و باتری‌ها را از کارخانه گیگافکتوری به کارخانه تولید خودروهای تسلا در فریمونت- کالیفرنیا منتقل می‌کند. کامیون در این حادثه، هیچ تریلری به همراه نداشت، بنابراین به نظر می‌رسد که باتری‌های خود کامیون آتش گرفته بودند.

این اولین باری نیست که در کالیفرنیا، باتری‌های بزرگ تسلا آتش می‌گیرند. در سال 2022، باتری‌های ذخیره‌سازی انرژی مگاواتی این شرکت، در یک تأسیسات انرژی محلی آتش گرفتند و باعث بسته شدن بخشی از یک بزرگراه شدند.

منبع:theverge

نظر شما