شناسهٔ خبر: 68343758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه تاکید کرد:

تردد زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان در امنیت کامل

اقتصادنیوز: معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه تاکید کرد که تردد زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان در امنیت کامل انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم علی خلیل‌آبادی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان تنها مسیر زمینی ورود زائران پاکستانی به کشور عراق است و این زائران از طریق مرزهای میرجاوه و ریمدان که در شهرستان دشتیاری قرار دارد، وارد کشور می شوند.

وی بیان کرد: روند پذیرایی از زائران پاکستانی در تمامی موکب‌ها از پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان تا زاهدان ادامه دارد و زوار پس از استراحتی کوتاه در زائرسرا، به نقاط زیارتی مورد نظر خود حرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه گفت: امنیت زائران از گذر ریمدان تا میرجاوه و زاهدان توسط قرارگاه انجام شده و زوار پاکستانی بدون هیچ گونه دغدغه امنیتی در سیستان و بلوچستان در حال تردد هستند.

وی بیان کرد: در پایانه مرزی ریمدان بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص با پیگیری و دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایجاد شده و زوار پاکستانی به طور رایگان ویزیت و حتی درمان می‌شوند.

سردار خلیل آبادی تصریح کرد: تامین امنیت استراحتگاه‌ها، موکب‌ها و اتوبوس‌های زائران پاکستانی توسط قرارگاه و با همکاری سایر نیروهای نظامی و امنیتی در سیستان و بلوچستان به طور کامل انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همت تلاش شبانه روزی قرارگاه قدس و سایر نیروهای نظامی و امنیتی، اتوبوس های زائران پاکستانی در طول شبانه روز می‌توانند در سیستان و بلوچستان براحتی تردد کنند و تا کنون هیچ گونه مورد امنیتی در این زمینه در استان گزارش نشده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه گفت: علاوه بر روند پذیرایی از زائران پاکستانی که در تمامی موکب‌ها از پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان تا زاهدان انجام می‌شود خدمات فرهنگی، برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری در محل موکب ها و همچنین از این موکب‌ها پشتیبانی مالی توسط قرارگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در امر پذیرایی و خدمات رسانی به زوار پاکستانی مشارکت دارند گفت: موکبی توسط علمای اهل سنت در زاهدان به منظور خدمات رسانی به زائران پاکستانی راه اندازی شده است.

سردار خلیل آبادی تاکید کرد: همچنین غربالگری زائران پاکستانی برای جلوگیری از ورود ویروس آبله میمون و همچنین بیماری تب دانگی توسط کادر بهداشت و درمان قرارگاه قدس انجام می‌شود تا چنانچه فرد بیماری شناسایی شود از ورود وی به داخل کشور جلوگیری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما