شناسهٔ خبر: 68298987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

مساجد ورودی شهرهای خراسان شمالی ساماندهی شود

استاندار خراسان شمالی بر ساماندهی مساجد در مبادی شهرها و مسیر تردد زائران حرم رضوی تاکید کرد و گفت: مساجد بین راهی برای خدمات‌دهی و رفاه حال زائران ساماندهی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر امروز _ چهارشنبه سی‌ویکم مرداد _ با حضور در مسجد امام محمدباقر (ع) بجنورد که به مناسبت روز مسجد انجام شد، اظهار کرد: مساجد در ایران اسلامی، از مهمترین مراکز اجتماع مردم و تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند.

وی درباره کاربردهای مسجد از گذشته تاکنون، افزود: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثر و کلیدی داشت و بعد از انقلاب و در هشت سال جنگ نابرابر نیز مساجد به عنوان محل اجتماع و اعزام سربازان اسلام در مبارزه علیه ظلم و ستم، نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

استاندار خراسان شمالی اهمیت ارج نهادن به مساجد را به عنوان یک مرکز هویت بخش مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در سطح استان با جدیت تلاش شود تا مساجد در جایگاه اعلای خود واقع شوند.

حسین‌نژاد بر ساماندهی مساجد در مبادی شهرها و مسیر تردد زائران امام رضا (ع) تاکید کرد و گفت: مساجد بین راهی برای خدمات دهی و رفاه حال زائران باید از لحاظ امکانات و تقویت زیرساخت‌ها به بهترین شکل ساماندهی شوند.

وی در آستانه هفته دولت با گرامیداشت یاد شهید جمهور و تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف، افزود: شهید رئیسی در سفر به استان برای احداث و اتمام مراکز فرهنگی و مساجد و حوزه علمیه در سطح استان تاکید فراوان داشتند.

نظر شما