شناسهٔ خبر: 68298000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح تعویض یک میلیون شناسنامه جلد قرمز در استان‌های زنجان و قزوین

فاطمه آزادی

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: هدف سازمانی ثبت احوال ارائه سریع خدمات در اسرع وقت است.

صاحب‌خبر -

مهدی ژاله‌چیان امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) در آیین آغاز به کار مرکز صدور شناسنامه‌های الکترونیکی استان‌های زنجان و قزوین در شهر زنجان، با اشاره به تعویض بیش از ۱ میلیون شناسنامه جلد قرمز در این دو استان، اظهار کرد: در مدت ۲ سال ۴۴۰ هزار شناسنامه قدیمی در استان زنجان و ۶۰۰ هزار شناسنامه در استان قزوین تعویض و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به صدور شناسنامه‌های بالای ۱۵ سال در استان‌های قزوین و زنجان، افزود: خدمات غیرحضوری و الکترونیک ثبت احوال در راستای دولت و شهروند الکترونیک در حال انجام است.

ژاله‌چیان با بیان اینکه یکی از طرح‌ها و اقدامات سازمان ثبت احوال، تجمیع، صدور و چاپ شناسنامه در یک مرکز بود، ادامه داد: شرکت پست قزوین و زنجان با همراهی ثبت احوال این دو استان همکاری دو سویه‌ای را آغاز کرده‌اند تا در کمترین زمان ممکن تعویض و تحویل شناسنامه شهروندان انجام شود.

او با اشاره به کاهش هزینه‌های دولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اشتغال‌زایی، کاهش میزان ترددهای درون‌شهری از عایدات این طرح عنوان و اضافه کرد: احتمال راه‌انداری درخواست‌ها به صورت غیرحضوری و الکترونیک در ماه‌های آتی وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه کاهش مدت زمان صدور تا توزیع شناسنامه و به‌روزرسانی نشانی از دیگر مزایای این طرح است، بیان کرد: تلاش بر این است که این تعداد شناسنامه در کمترین زمان ممکن و با نظارت بیشتر به دست مردم برسد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ دفتر پیشخوان جدید علاوه بر تعداد قبلی در استان، اذعان کرد: در وهله اول برنامه‌ریزی ۱۲ تا ۱۵ هزار درخواست پیش‌بینی کرده‌ایم چرا که از وقتی طرح تعویض شناسنامه اعلام شد درخواست‌ها ۲ برابر شده است و از طرفی هدف‌گذاری روزانه ۵۰۰ عدد چاپ و لیبل‌گذاری و ارسال را داریم.

در این جلسه، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: از حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار جمعیت بالای ۱۵ سال قزوینی، حدود ۶۰۰ هزار نفر، دارنده شناسنامه‌های جلد قرمز قدیمی هستند که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای تعویض شناسنامه خود نکرده‌اند.

محمد افسری با اشاره به افزایش خدمات نوین ثبت احوال طی دو سال گذشته، افزود: برای تحویل شناسنامه نیازی به حضور متقاضیان نیست و با همکاری شرکت پست به درب منزل متقاضیان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این اداره‌کل در تلاش است که با تسریع در صدور مجوزها شمار دفاتر پیشخوان افزایش یابد تا خدمت‌رسانی به مردم و انجام فرآیندها روند بهتری داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما