شناسهٔ خبر: 68297545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مهران گذرگاه عاشقی است

کمتر از چهار روز مانده به اربعین، عاشقان و دلدادگان حسینی در مسیر پیاده‌روی به کربلا سر از پا نمی‌شناسند و گرمای هوا مانع از این حضور در شور اربعین نشده است.

صاحب‌خبر -

یکی از مرزهایی که در سال‌های گذشته از طرف زائران اربعین برای ورود و خروج بسیار مورد توجه قرار گرفته مرز بین‌المللی مهران در استان ایلام است. 

درب خانه‌های ایلامی‌ها به روی زائران باز است و ۵۰۰ موکب نیز در استان مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند، در میدان اربعین واقع در پایانه مرزی شهید سلیمانی نیز ۵۳ موکب به صورت شبانه‌روزی آماده پذیرایی از زائران امام حسین(ع) هستند.

افزایش ترددها
به گفته استاندار ایلام ترددها در مرز مهران از اول ماه صفر تاکنون از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرده است. حسن بهرام‌نیا با اشاره به این نکته که ۳۳درصد زائران از مرز مهران به کشور وارد شدند، اظهار کرد: از اول صفر تاکنون شمار ترددکنندگان از مرز مهران از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گذشته است که از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۱۰ هزار زائر از مرز خروج داشتند و مابقی از مرز مهران وارد کشور شدند. وی افزود: تاکنون ۳۳/۶۵ درصد کل زائرانی که از مرز مهران به کشور عراق رفتند از طریق همین مرز وارد کشور شدند و روز به روز بر تعداد ورودی‌ها به کشور از طریق مرز مهران افزوده می‌شود. 

اعلام نرخ کرایه وسائل نقلیه عمومی 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۸۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مستقر و آماده جابه‌جایی زائران اربعین حسینی هستند، بیان کرد: از اول ماه صفر تاکنون ۴۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی از پایانه برکت در مرز مهران به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.
سیدزاهدین چشمه‌خاور با اعلام اینکه شرایط و امکانات لازم برای تسهیل در تردد زائران در مرز مهران (ورود و خروج) فراهم است، اظهار کرد: بیش از ۲هزار و ۵۷۵ سفر از دهم صفر تاکنون در پایانه برکت مرز مهران انجام شده که در این بازه زمانی ۴۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۳هزار و ۱۶۲ اتوبوس به مرز مهران وارد و ۲هزار و ۵۷۵ دستگاه اتوبوس از مرز مهران خارج شده است.
چشمه‌خاور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۸۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مستقر و آماده جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از پایانه برکت به سایر نقاط مختلف کشور هستند، نرخ کرایه از مرز مهران به شهرهای مختلف کشور از طریق اتوبوس و تاکسی را نیز اعلام کرد. 
مهران گذرگاه عاشقی است

 
مهران گذرگاه عاشقی است
شناسایی ۱۹ دلال ارزی غیرمجاز در مهران
فرمانده انتظامی استان ایلام نیز از طرح برخورد با دلالان ارزی غیرمجاز به صورت ویژه با کمک کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد. سردار جمال سلمانی اضافه کرد: در پی رصد مأموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در پایانه مرزی مهران تاکنون تعداد ۱۹ نفر از دلالان ارزی که بدون رعایت تشریفات قانونی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند شناسایی شدند. 
وی با توصیه به زائران حسینی از آنان خواست به منظور جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران و ارائه ارز تقلبی به آنان، ارز مورد نیاز خود را از بانک‌ها، صرافی‌ها و مراکز معتبر دریافت کنند.

مسیر مهران - ایلام - ایوان به کرمانشاه 
رئیس پلیس راه ایلام گفت: زائرانی که قصد بازگشت به استان‌های خود را دارند با توجه به ترافیک سنگین در محدوده تونل آزادی در حد فاصل شهرستان‌های ایلام – سیروان، از مسیر جایگزین مهران - ایلام - ایوان به کرمانشاه به استان خود بازگردند. سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار کرد: با توجه به مراجعه زائران اربعین حسینی به مرز مهران و همچنین بازگشت زائران از عراق، محدوده تونل آزادی محور ایلام به سرابله از حجم ترافیک بالایی برخوردار است.
وی افزود: با نزدیک شدن به اربعین حسینی و حجم بالای مراجعه زائران به استان ایلام محدوده تونل آزادی به جهت راه دو طرفه و مجزا نبودن حجم ترافیک بالایی دارد که موجب انسداد راه و گره ترافیکی در این محدوده می‌شود به همین دلیل نیروی راهور در این محدوده استقرار دارد.کهزادی ادامه داد: به تناسب سنگینی ترافیک موجود، برای برگشت زائران مسیر جایگزین مهران - ایلام - ایوان به کرمانشاه پیشنهاد می‌شود. 

قطعی برق نداشتیم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام نیز اربعین امسال را آزمونی بزرگ برای صنعت برق قلمداد و اظهار کرد: با وجود افزایش ۵/۸ درصدی مصرف برق کشور و عبور از رقم ۸۰ هزار مگاوات اما با تلاش جهادی نورآوران مکتب نور اربعین، صنعت برق استان تاکنون هیچ مشکلی در تأمین برق این رویداد مهم جهانی نداشته است.
ولی‌الله ناصری افزود: برای پروژه‌های زیرساختی برقی در این ایام بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و این پروژه‌ها در ۱۰ محور اجرایی تعریف و در حال انجام است.
 وی خاطرنشان کرد: هر ساله ظرفیت تأمین برق در مهران افزایش داشته و امسال نیز با ساخت یک فیدر جدید ۲۰درصد به این ظرفیت اضافه شده است. 

نظر شما