شناسهٔ خبر: 68297086 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ثبت‌نام ۳ میلیون نفر در سامانه سماح/ بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر اعزام شدند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اعلام کرد: تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ مصادف با ۱۵ ماه صفر تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح ۳.۰۰۰.۲۲۳ نفر، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق ۲.۹۸۳.۸۱۹ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۱.۳۸۷.۵۹۵ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۳ خود را خطاب به زائران مراسم اربعین حسینی (ع) صادر کرد؛ در ابتدای این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ مصادف با ۱۵ ماه صفر تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح ۳.۰۰۰.۲۲۳ نفر، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق ۲.۹۸۳.۸۱۹ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۱.۳۸۷.۵۹۵ نفر است.

در ادامه آمده است: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین و با هماهنگی بین پلیس گذرنامه، از روز گذشته کلیه اتباع دارنده مدارک (آمایش هویت، هویت ۱۶، گذرنامه خانواری، برگ سبز سرشماری، کارت‌های جدید، گذرنامه اقامتی و دفترچه اقامت) می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت سند مسافرتی خادم، به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال استان مرکزی (دفاتر شهرهای ساوه، دلیجان و اراک) مراجعه کنند.

پس از آن تاکید شده است: طی هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور عراق، اتباع غیر مقیم افغانستانی علاوه بر مرز شلمچه می‌توانند برای رفت و برگشت از مرز مهران استفاده کنند؛ با توجه به شرایط مطلوب در شهرهای زیارتی عراق و آمادگی کامل موکب داران برای پذیرایی شایسته از زائرین، لذا به عزیزان توصیه می‌گردد تا در ایام باقی مانده عازم این سفر معنوی شوند.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه نیز ذکر شده است: به اطلاع می‌رساند برای استراحت زائرین در مرزهای اربعینی کشور پیش بینی استراحتگاه شده است، لذا توصیه می‌گردد زوار عزیز قبل از رانندگی و در صورت نیاز، حتماً استراحت لازم را در نظر داشته باشند؛ میزان رعایت نظافت و بهداشت در شهرهای زیارتی عراق به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است و بر رعایت هرچه بیشتر این امر تاکید می‌گردد.

در پایان نیز عنوان شده است: تاکنون گزارشی مبنی بر وجود بیماری‌های فراگیر در بین زائرین عزیز گزارش نشده، ضمناً میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در عراق نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.

نظر شما