شناسهٔ خبر: 68296942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرزبانان در خدمت زائران اربعین در مرز باشماق + فیلم

تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی در کنار سایر متولیان امنیت در مرز باشماق مریوان منجر به تسهیل تردد و برقراری و حفظ امنیت زائران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، امسال مرز باشماق برای سومین سال متوالی به عنوان مسیر زائران اربعین حسینی انتخاب شده و اعزام زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از شانزدهم مردادماه آغاز شده و همچنان بدون کوچکترین معطلی و در سایه امنیت پایدار ادامه دارد.

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم از مرز باشماق حاکی از آن است که همبستگی بسیار خوبی بین متولیان امنیت؛ سپاه، انتظامی، مرزبانی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان حکم‌فرماست و همین هماهنگی و تعامل منجر به تسهیل تردد و برقراری و حفظ امنیت زائران شده است.

یکی از حوزه‌هایی که به صورت شبانه‌روزی در مرز باشماق مریوان مشغول حفاظت از مرزها و خدمت‌رسانی به زائران هستند، نیروهای مرزبانی بوده که آنچنان که باید و شاید زحماتشان رسانه‌ای نشده است، نیروهایی که در سخت‌ترین شرایط از جان خود مایه می‌گذارند، تلاشگرانی که به عنوان یک نیروی خدمتگزار و خادم سید الشهداء در کنار زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راه امنیت و آرامش آنان تلاش می‌کنند.

 یکی از وظایف مهم مرزبانی در ماموریت بزرگ اربعین، ایجاد امنیت و زیرساخت‌ها برای زائران حضرت اباعبدالحسین (ع) است که با تلاش مرزبانان در نقطه صفر مرزی مریوان ایجاد شده است. خبرنگار تسنیم در راستای رسالت کاری، گوشه‌ای از زحمات این نیروها را به تصویر کشانده است.

فرمانده هنگ مرزی مریوان در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: سه سال است که این توفیق و افتخار خادمی زائران اربعین نصیب ما شده است. در راستای تسهیل تردد زائران با افتخار پای کار هستیم

سرهنگ مجید دالوند تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که زائران به راحتی و بدون کوچکترین مشکل از این مسیر تردد کنند.

به گزارش تسنیم؛ امسال مرز باشماق برای سومین سال متوالی به عنوان محل تردد زائران اربعین و عزیمت به کربلای معلی تعیین شده است. این پایانه مرزی در 17 کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در 118 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

امسال حدود 70 موکب در سطح استان کردستان جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده که از این تعداد 26 موکب در مریوان و مرز باشماق است.

.

انتهای پیام/481/

نظر شما