شناسهٔ خبر: 68296623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

خرم آباد _ ایرنا _ فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۳۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان در قالب اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در مناطق آلوده و جرم خیز کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سردار یحیی الهی روز چهارشنبه بیان کرد: به منظور پاسخگویی مطالبات امنیتی و انتظامی شهروندان و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با حضور عوامل انتظامی در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و ۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۷۳ کیلو و ۷۷۷ گرم انواع مخدر و ۱۹۴ حبه قرص روانگردان کشف و ۱۰۶ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی لرستان کشف سه هزار و ۶۷۰ قلم انواع کالای قاچاق شامل لوازم آشپزخانه و منزل، البسه، سیگار ، غذای ماهی به ارزش تقریبی ۳۸ میلیارد ریال و توقیف هفت دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی ) و سه دستگاه خودرو سنگین و دستگیری ۱۰ نفر در این خصوص از دیگر توفیقات این طرح عنوان کرد.

سردار الهی همچنین از دستگیری ۲۹ سارق و سه مالخر خبر داد و گفت: مقادیری از اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

وی تاکید کرد: ۹ نفر از اراذل و اوباش دارای سطح در اجرای دستور قضائی دستگیر و ۱۱۷ دستگاه خودرو و ۴۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شدند.

کشف ۴۰ کیسه ذغال قاچاق در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر از کشف ۴۰ کیسه ذغال چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شاپور گراوند اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه میانکوه شرقی پلدختر حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی وانت پراید حامل زغال چوب مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر ۴۰ کیسه ذغال چوب قاچاق فاقد هرگونه برگه حمل و تردد را کشف کردند و در این رابطه یک نفر دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را بیش از ۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ گراوند با اعلام اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و حفاظت از آن وظیفه همگانی است بیان کرد: مجموعه انتظامی در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و چنانچه مردم از فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مطلع شدند مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۳۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد

توقیف چاپر ذرت هفت میلیارد ریالی قاچاق در رومشکان

فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان از کشف یک دستگاه چاپر (ذُرت زن) قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی تیموری اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی پلدختر– اسلام آباد به یک دستگاه خودرو کامیون کشنده حامل یک دستگاه چاپر (ذُرت زن) مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد دستگاه چاپر فاقد مدارک بوده و به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان با بیان اینکه ارزش دستگاه توقیفی برابر نظریه کارشناسان هفت میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: پرونده مقدماتی تشکیل و مالک خودرو به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

نظر شما