شناسهٔ خبر: 68295043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کلاهبرداری با ترفند اجاره‌نامه‌های جعلی و اخاذی ۱۰ هزار میلیارد ریالی از شهروندان

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان باند کلاهبرداری را که با ترفند اجاره نامه های جعلی 10 هزار میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پلیس، سرهنگ" عبداله چولکی" اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان اجاره و رهن املاک افراد غیر به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم تهران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان های با ارزش را شناسایی کرده و سپس از طریق سایت دیوار و تحت پوشش بنگاه های معاملات ملکی و مشاورین املاک، با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و   جلب اعتماد آنان، در ادامه با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره نامه های جعلی می کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه این افراد شیاد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش پرداخت دریافت و متواری شده بودند، گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 4 نفر از متهمان اصلی دستگیر، در بازجویی های تخصصی به  بزه انتسابی به ارزش 10 هزار میلیارد ریال معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم بررسی دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک  و عجله و طمع ورزی از جمله عوامل تاثیر گذار بوده است.

سرهنگ "چولکی" تصریح کرد: مهمترین موضوع در این خصوص ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری می باشد که شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کنند تا در دام شیادان نیفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما