شناسهٔ خبر: 68295028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش

عزیزی : دنیامالی بایدبرنامه برای جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران را ارائه دهد

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس خواستار توضیح وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره راهکارهای جلوگیری از مهاجرت ایرانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی ۶ دهم درصد است و سوال بنده از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آن است که چه برنامه‌ای برای ارتقای آن دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه فقط ۱۰ درصد از مردم جامعه ما به توصیه‌های ورزشی توجه می‌کنند و شما چه راهکاری برای رفع کم تحرکی مردم دارید؟ همچنین در برخی مناطق محروم بخش خصوصی آنطور که باید و شاید در حوزه ورزش اقدامی انجام نمی‌دهد که این مشکل هم باید حل شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین شاهد توزیع نامناسب بودجه در کشور هستیم که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در برنامه خود بر عدالت محوری و رفع محرومیت در مناطق کم توسعه یافته تاکید کرده است و سوال بنده آن است که قرار است چه سهمی برای بهبود وضعیت ورزش در مناطق کم برخوردار تعلق گیرد.

عزیزی متذکر شد: مطابق با برنامه چهارم توسعه کشور قرار بود سرانه ورزشی به یک متر مربع برسد اما هنوز ۸۰ سانتی متر است و سوال بنده از دنیامالی آن است که راهکار وی برای تحقق این ماده قانونی چیست.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد افول جایگاه ایران در رویدادهای بزرگ ورزشی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی هستیم که بسیاری از آنان در قالب تیم پناهندگان فعالیت می‌کنند که دنیامالی باید برنامه خود را برای جلوگیری و کاهش مهاجرت ورزشکاران ایرانی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد تبانی و فساد در ورزش هستیم که مبارزه با فساد و تبانی در ورزش به خصوص فوتبال در برنامه گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان آمده است که لازم است برنامه دقیق خود و زمان بندی آن را اعلام کند.

نظر شما