شناسهٔ خبر: 68294322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه های همایش دلدادگان اربعین در قزوین تشریح شد

قزوین - ایرنا - دبیر برگزاری همایش دلدادگان حسینی قزوین گفت: همایش پیاده روی دلدادگان اربعین یکشنبه هفته آینده، همزمان با اربعین حسینی از ساعت ۹ به صورت همزمان در سراسر استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

علی جلیلوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همایش پیاده روی دلدادگان همزمان با روز اربعین حسینی در سراسر شهرهای استان برگزار و در قزوین این مراسم از میدان میر عماد تا صحن امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول مسیر همایش پیاده روی دلدادگان قزوین ۴۰ موکب به مردم عزادار خدمات رسانی خواهند کرد که این خدمات شامل توزیع اطعام و بسته های فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

جلیلوند خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در طول مسیر پیاده روی نیز تدوین شده که از جمله آنها می توان به احیا و اجرای سنت چهارپایه خوانی، دسته های عزاداری، تجمع در صحن امامزاده حسین (ع) و خواندن زیارت اربعین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی، شعار "دلدادگان حسینی، طریق الاقصی" به عنوان برنامه محوری این روز انتخاب شده تا یاد و خاطره مجاهدت شهدای غزه و شهدای جبهه مقاومت در روز اربعین حسینی زنده نگاه داشته شود و مواکب مختلف نیز برنامه های فرهنگی مناسبی را برای اقشار و رده های سنی مختلف اجرا می کنند.

دبیر برگزاری همایش دلدادگان حسینی استان قزوین یادآور شد: از همه جاماندگان حضور در کربلا معلی در سطح استان دعوت می کنیم تا در این روز با تمسک به پیاده روی کربلا و نجف و به نیت آن در پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی به جریان عزاداران سیدالشهدا ملحق شوند.

نظر شما