شناسهٔ خبر: 68293321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۵۱ هزار ماموریت اورژانسی در لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: ۵۱ هزار و ۶۶۸ ماموریت اورژانسی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محسن آدینه وند روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۳۲ هزار و ۷۳۱ تماس با اورژانس استان برقرار و در این راستا ۴۲ هزار و ۳۹۷ ماموریت غیر تصادفی و ۹ هزار و ۲۷۱ ماموریت تصادفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات شهری در استان پنج هزار و ۶۸۸ مورد بوده است ادامه داد: همچنین سه هزار و ۵۸۳ ماموریت تصادف جاده ای در سطح استان انجام شد.

وی اظهار داشت: پنج ماه نخست سال گذشته ۷۵۱ نفر و امسال ۶۷۲ نفر فوتی غیر تصادفی توسط اورژانس استان ثبت شده است همچنین مرگ گزارش شده ناشی از تصادفات امسال ۶۷ و در مدت مشابه پارسال ۸۸ نفر بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه اکنون ۱۰۴ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است عنوان کرد: از این مجموع ۳۷ پایگاه شهری،۶۴ پایگاه جاده ای و سه پایگاه اورژانس هوایی است که ۲۳ پایگاه مربوط به خرم آباد می باشد.

آدینه وند تصریح کرد: امسال ۱۸۳ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان انجام شده و در حال حاضر سه بالگرد اورژانس در شهرستان های بروجرد، الیگودرز و خرم آباد مستقر است.

وی با اشاره به احداث آشیانه بالگرد اورژانس در خرم آباد اظهار داشت: با توجه به هزینه های سنگین پرواز بالگردهای اورژانس، سالیانه حدود هزار میلیارد ریال هزینه اورژانس هوایی استان است.

وی گفت: ۲ پایگاه اتوبوس آمبولانس در برجرود و خرم آباد مستقر و ناوگان آمبولانس استان فرسوده و نیازمند نوسازی است که امسال با همکاری خیران ۱۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان استان افزوده شد و اکنون ۱۱۰ آمبولانس استان فعال می باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان افزود: سال گذشته زمان رسیدن بر بالین بیمار در حوادث جاده ای ۱۲ دقیقه بود که اکنون با تلاش کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی استان به ۱۰ دقیقه و در پایگاه های شهری از ۹ به ۶ دقیقه رسیده است.

آدینه وند با اشاره به فاصله ۳۰ کیلومتری پایگاه های جاده ای ادامه داد: ۸۷۰ نفر در اورژانس پیش بیمارستانی لرستان فعالیت دارند و امسال هفت آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زایران اربعین حسینی به مرز خسروی اعزام شده است.

نظر شما