شناسهٔ خبر: 68293031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هراس

عملیات استشهادی یکشنبه شب در شهر تل آویو، سران و توده صهیونیستها را درباره بازگشت اینگونه عملیات ها پس از گذشت ۲۲ سال، در وحشت فرو برده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پایگاه خبری العهد در مطلبی با اشاره عملیات ضدصهیونیستی اخیر در تل آویو نوشت: این قبیل عملیات‌ها از حیث روانی تاثیر زیادی بر دشمن دارد؛ به ویژه که احساس نگرانی و ترس را میان اسرائیلی‌ها تشدید و موجب احساس سرخوردگی و عدم امنیت بیشتر در بین آنها می شود.

این پایگاه افزود: از بُعد امنیتی، اسرائیل با چالش های زیادی در مقابله با عملیات های شهادت طلبانه روبرو است و همین امر موجب شده که اقدامات و تدابیر امنیتی را از جمله در وسایل حمل و نقل عمومی و جادها و مراکز عمومی تشدید و تفتیش و بازرسی ها را افزایش دهد و بدنبال حمایت امنیتی و فناوری و اطلاعاتی بیشتری از جانب حامیانش باشد.

پایگاه العهد نوشت: عملیات شهادت طلبانه پس از سالها دوباره یکشنبه شب ۱۸ اوت سال ۲۰۲۴ انجام شد و گردانهای شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این عملیات در قلب تل آویو را برعهده گرفتند. این امر به منزله «احیای شیوه ای از مقاومت» است که طی سالهای اخیر از آن استفاده نمی شد. این وضعیت نمایانگر سطح جدیدی از همکاری و هماهنگی بین گروههای مقاومت فلسطین است. این رخداد همچنین نمایانگر تحول راهبردی مقاومت، ۲۲ سال پس از یورش گسترده رژیم اسرائیل به کرانه باختری است. هدف آن یورش که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، درهم کوبیدن انتفاضه دوم الاقصی بود که ویرانی زیادی هم در کرانه باختری برجای گذاشت و آنجا را به بخش های جدا از هم و در محاصره شهرک های صهیونیست نشین تبدیل کرد.

به نوشته این پایگاه، عملیات شهادت طلبانه اخیر تل آویو در امتداد مجموعه عملیات های استشهادی است که از دهه نود قرن گذشته میلادی شروع شد. این عملیات ها واکنش فلسطینیان به سرکوبگری و جنایات صهیونیستها است.

در پی عملیات ضدصهیونیستی اخیر در تل آویو، پلیس و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک) از افزایش سطح آماده باش در این شهر خبر دادند و از صهیونیست‌ها خواستند که هوشیار باشند.

همزمان گردان های القسام و سرایاالقدس در بیانیه مشترکی اعلام کرد: ما تأیید می‌کنیم که تا زمانی که کشتارهای اشغالگران، آوارگی غیرنظامیان و ادامه سیاست ترور ادامه داشته باشد، عملیات استشهادی در داخل سرزمین های اشغالی به خط مقدم بازخواهد گشت.

شاباک تایید کرد که انفجار یکشنبه شب در تل آویو ضدصهیونیستی و مجری عملیات از اهالی شهر نابلس در کرانه باختری بود. منابع خبری صهیونیستی یکشنبه شب گزارش دادند که انفجار تل آویو بر اثر یک بمب و یک عملیات شهادت طلبانه بوده است.

به گفته این منابع، فردی که به شهادت رسید، دارای کمربند انفجاری بوده و ظاهرا بمب همراه این شخص زودتر از موعد مقرر منفجر شده است.

نظر شما