شناسهٔ خبر: 68292159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آژیر جنگ هسته‌ای بصدا درآمد؟ | پوتین درآستانه حمله به نیویورک و لندن

اگر روسیه همچنان در جنگ با اوکراین ناکام مانده و مسکو در وضعیت بد سیاسی و نظامی قرار بگیرد، ممکن است مسکو استفاده محدود از سلاح های خطرناک تر خود را در اولویت قرار دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بحبوحه جنگ شدید روسیه و اوکراین، مجله آمریکایی نیوزویک در گزارشی به احتمال کشیده شدن این جنگ به نبرد هسته ای شرق و غرب پرداخته است.

بر اساس گزارش نشریه نیوزویک، اخیرا استانیسلاو کراپیونیک، کارشناس نظامی روس تبار و از نزدیکان پوتین، گفته است که مسکو از مدت ها قبل در جنگ با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. این تحلیلگر روس که معتقد است در پشت پرده جنگ اوکراین، نبرد با ناتو برقرار است، خواستار تلافی روسیه از طریق نابودی کامل این پیمان شده است. این تحلیلگر روس از مسکو خواسته که تمام نیروهای مسلح اوکراین و شهرهایی مانند نیویورک و لندن را با سلاح هسته ای مورد حمله قرار دهد.

ماندی طاهری، خبرنگار نیوزویک در گزارش خود به کلیپی که جولیا دیویس - بنیانگذار گروه مدیا مانیتور - در روز شنبه در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) بعد از مصاحبه با کراپیونیک منتشر کرده، ارجاع داده است و در رابطه با اظهارات تند تحلیلگر نظامی روس نوشته است: این کارشناس روس - آمریکایی قبل از جدایی از آمریکا و بازگشت به روسیه، در دهه 1990 افسر ارتش آمریکا بود و {بعد از جدایی از ایالات متحده} به دشمنی با آمریکا معروف شده است. او به دنبال آغاز جنگ ویرانگر اخیر، آمریکا را «دشمن روسیه» توصیف و این کشور را به کشتار مردم روسیه متهم کرده است.

بر اساس گزارش نیوزویک، در 6 آگوست، ارتش اوکراین حمله غافلگیرانه ای را به منطقه مرزی کورسک در غرب روسیه انجام داد که بزرگترین تهاجم به خاک روسیه از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. کورسک محل استقرار یک نیروگاه هسته ای بزرگ است و تولید کننده اصلی برق در روسیه محسوب می شود. در همین رابطه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نیروهای اوکراینی را به آماده شدن برای حمله به این تاسیسات متهم کرده و نسبت به عواقب این حمله هشدار داده است.

نویسنده گزارش نیوزویک معتقد است که کراپیونیک نیز در مصاحبه اخیرش همان اتهامات را تکرار کرده و گفته است که یکی از اهداف حمله کورسک "انفجار در رآکتور هسته ای" است. او افزود: «این یک تنش زایی مستقیم است. این اتفاق {بهانه لازم را برای} پاک کردن کی‌یف از روی زمین به مسکو می دهد.»

وی ادامه داد: «اگر این تنش زایی ها ادامه یابد، یک شهر آمریکایی از روی زمین محو می‌ شود یا به لندن حمله می ‌شود ... ممکن است انفجاری رخ دهد و نیویورک ناپدید شود.»

خطر جنگ هسته ای چقدر جدی است؟

بر اساس گزارش مجله آمریکایی نیوزویک، جنگ روسیه و اوکراین پس از ماه ‌ها تجربه تنش‌ های فزاینده و تهدیدهای مکرر روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایالات متحده و کشورهای ناتو، نگرانی ‌های جهانی در مورد احتمال درگیری هسته ‌ای بین غرب و شرق را افزایش داده است. بر اساس گزارشی که در سال جاری توسط اتحادیه دانشمندان آمریکایی منتشر شده، روسیه حدود 5 هزار و 580 کلاهک هسته ای دارد، در حالی که 5 هزار و 44 کلاهک هسته ای در اختیار ایالات متحده است.

بر اساس گزارش نیوزویک، این مساله می تواند تنش میان آمریکا و روسیه را به اوج خود برساند و اگر روسیه همچنان در جنگ با اوکراین ناکام مانده و مسکو در وضعیت بد سیاسی و نظامی قرار بگیرد، ممکن است استفاده محدود از سلاح های خطرناک تر خود را در اولویت قرار دهد.

منبع: خبر فوری

نظر شما