شناسهٔ خبر: 68291681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان حمل‌و نقل‌ جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

جزییات تصادف اتوبوس‌های پاکستانی و افغانستانی در شب گذشته

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان حمل‌و نقل‌ جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شب گذشته اتوبوس حامل زائران پاکستانی در مسیر یزد و اتوبوس حامل افغان‌ها در مسیر مشهد دچار تصادف می‌شوند که دلیل این تصادفات به ترتیب نقص فنی و خواب‌آلودگی راننده بود.

صاحب‌خبر -

فرهاد مهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا جزییات تصادف شب گذشته دو اتوبوس حامل اتباع خارجی را تشریح کرد.

وی با اشاره به تصادف اتوبوس ترانزیتی زائران پاکستان اظهار داشت: شب گذشته یک دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل 51 سرنشین در ابرکوه در مسیر دهشیر یزد به علت نقص فنی دچار تصادف می‌شود که متاسفانه در این تصادف 28 مسافر فوت می‌کنند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این اتوبوس ترانزیتی از مبدا پاکستان به مقصد عراق و برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مسیر ایران در تردد بود که در مسیر دهشیر در یک سرازیری به دلیل ترمز بریدگی با یک ساختمان اداری متعلق به آموزش و پرورش برخورد می‌کند.

مهریاری تاکید کرد: در سال 1400 هم در همین نقطه شاهد یک تصادف مرگبار بودیم که به سرعت نسبت به کاهش ریسک این مسیر اقدام و یک کنارگذر احداث کردیم اما راننده پاکستانی از آن مسیر کنارگذر و کمربندی تردد نداشت و در سرازیری با توجه به عدم فعال بودن ترمز اتوبوس این تصادف مرگبار رخ داد.

وی درباره تصادف اتوبوس دیگری که حامل افغان‌ها بود، گفت: همچنین شب گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران افغان که قصد برگشت به کشورشان را داشتند در مسیر مشهد و در سبزه‌وار دچار تصادف می‌‌شود که در این تصادف 5 افغان مصدوم می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: علت تصادف اتوبوس حامل مسافران افغان‌ خواب‌آلودگی راننده اتوبوس بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما